onsdag 18 juli 2012

Blåbär???

Hmm... Jag var på Ica med Harry häromdagen. En ganska liten Ica-butik som jag brukar handla på. Jag hade med mig Harry som satt i kundvagnen. När vi står och ska köpa mjölk kommer en kvinna fram och står jämte oss. Hon ler och tittar på Harry och frågar om han ätit blåbär. "nej" svarar jag.
"Men han är ju så blå om läpparna" .

Jag svarar att det är inte på grund av blåbär utan på grund av hans hjärta. Kvinnan som bara menar väl och tyckte att Harry såg ut som en liten sommarkille som käkat blåbär påpekade hans blå läppar en gång till innan hon gick vidare.

Jag visste inte riktigt hur jag skulle reagera. Hittills har jag tänkt att det inte syns att han är sjuk men jag får nog tänka om. Medans andra barn får bruna ben så blir även Harry bättre i färgen men också mer blå.

Är hans hjärtfel så uppenbart. Jag blev ledsen när jag satte mig i bilen. Jag vill inte att Harry ska bli utpekad även om det egentligen skulle vara en gullig komplimang så blev det tokigt i mitt hjärta.

Min finaste prins...

1 kommentar:

  1. Hej där!
    För precis ett år sedan blev vi akut inlagda på 323:an och det var då som jag började läsa din blogg.
    Hatar årsdagar men minnet förde mig tillbaka till dig och det är en lycka att få läsa om Harrys liv mitt i all eländig oro och ångest.
    Min son är idag fullt frisk efter hans myocardit men en del av mig kommer för alltid finnas kvar på 323:an och tiden då jag insåg hur skört livet är och hur många hjärtebarn vi har och som vi måste kämpa för!
    Du är så himla fantastisk som person och som mamma!
    Ha en fantastisk sommar.

    SvaraRadera