lördag 19 maj 2012

När det som inte får hända händer

Harrys allra närmsta hjärtevän mår inte bra. Han mår inte bra alls. Än vet jag inte så mycket men jag vet att det lutar åt att det enda alternativet som kvarstår är ett nytt hjärta.

Han gjorde sin tcpc i januari och nu ska han leva livet. Det är ju så det ska bli. Det är ju det vi väntar på. Det är ju det man längtar och fasar för. Det är då livet ska ta fart.

Nu blir det inte så. Mitt hjärta blöder för hjälten och hans fantastiska otroliga kämpande föräldrar. Mina tårar tar inte slut. Jag gråter för dem, jag gråter för mig, jag gråter för Harry. Jag vill åka ner till Ronald och bara finns där för dem. Livet är inte bra alla dagar.

Jag säger att vi lever för varje dag och människor kan tycka att vi har en fantastisk livssyn. Det de ofta inte tar med i beräkningen är att vi inte valt att leva för varje dag. Vi har blivit tvingade till det beslutet. Det känns inte så livsbejakande och sprudlande som uttrycket inbjuder till. Lev var dag som om det vore den sista! Ja... I dubbla bemärkelser med bittra bismaken...

Faktum är att jag skiter fullständigt i att jag lever varje dag. Jag vill bara att Harry och hans hjärtevänner ska få ett fullt liv. Jag vill ha min son alla dagar. Allt annat är bara skitsnack. Den som säger att man ska ta tillvara på tiden nu vet inte vad man förväntas att ge upp.

Men för att på något sätt behålla förståndet kan jag inte grubbla på faktumet jämt. Jag måste leva, annars missar jag ju de dagar jag har
tillsammans med Harry.

Rörigt?, ja vet men det blir inte bättre än så från en mobil mitt i natten med tårar i ögonen.

Alla tankar till finaste familjen som kämpar på 323:an just nu. Vi finns här och ni är i våra tankar och i våra hjärtan. All styrka till er.

2 kommentarer:

  1. hej !
    jag hittade din blogg i kväll.
    Vi har precis varit och hälsat på mitt lilla barnbarn som ligger på Östra.
    Hon ska operera aortabågen på fredag, det är en förträngning, hon ligger på 92% i syresättning på sina fötter o ben.
    Hoppas att allt går vägen.
    Lycka till med er lille PRINS

    Kram Lars

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen dina tankar helt....kommentarer som är menade som uppmuntrande: "vad starka ni är, man får ta en dag i taget, leva nu..." Det finn ju inget val. Har en dotter som för tillfället mår jätte bra, jag gläds självklart åt detta men knuten i magen finns där jämt, ibalnd lte mindre men den växer sig lätt jätte stor och oron, ilskan, tankar om framtida operationer och hur de skall sluta tar överhand och det känns som om man redan mist sin älskade unge.
    Tänker på familjen du beskrev och den hemska ohanterbar situation som de måste befinna sig i, önskar man hade makt att göra allt bra.. /Maria

    SvaraRadera