torsdag 3 juni 2010

Vad ska jag säga...

Jag har ingen ork att skriva just nu men jag vill ge er en kort rapport om vad som händer i nuläget.

Harry har fått en förträngning i shunten och blir sämre och sämre hela tiden. Han saturation är stundtals nere på 44%. Imorgon eller rättare sagt idag är det dags att försöka få bort den här förträngningen. Jag levde i tron om att det var ett ganska lätt rutiningrepp men nej vad fel jag hade...

Hjärtkateteriseringar är rutin och visst tillstöter det komplikationer ibland men att stenta en shunt som är aktullet för Harry är allt annat än rutin...

Här i Göteborg har de gjort det två gånger tidigare...Den första för ca sju år sedan fick ett slaganfall dvs en blodpropp i hjärnan och blev delvis förlamad på vänster kroppshalva, den andra hamnade i hjärt och lungmaskinen ecmo för två veckor sedan för att hans hjärta stannade. Båda har hämtat sig, förlamningen släppte och den andra lillkilln har kommit ur ecmon.

Jag är nervös, vi säger tredje gången gillt och hoppas att Harry klarar sig utan komplikationer...

Orkar inte skriva just nu. Förklarar mer imorgon, nu ska jag sova med min son.

15 kommentarer:

  1. Har följt er blogg sen ett tag tillbaka och vill bara skriva att jag tänker på er.

    SvaraRadera
  2. Det drar ihop sig i magen när jag läser detta. Jag kommer att hålla tummarna för er hela dagen idag, och tror att det kommer att gå bra. Kramar från oss till er allihopa!

    SvaraRadera
  3. Nej nej nej... Säg inte att jag läser det jag gör! Stackars lilla Harry och jag lider med er ända in i själen. Jag korsar alla fingrar och tår att det går som det ska, dom är ju trots allt otroliga alla kirurger i Göteborg! Vi tänker på er och skickar många styrkekramar!

    SvaraRadera
  4. Styrkekramar från Liv och Lenita!! Vi tänker på er idag!!

    SvaraRadera
  5. Alla tankar till er!!
    Kämpa Harry, kämpa!

    SvaraRadera
  6. Heja Harry, eftersom det ej är rutiningrepp så kan man tänka att de sätter iallafall sina absolut bästa kirurger på uppgiften och att de kommer vara fokuserade till 1000. Hoppas verkligen han slipper komplikationen så ni snart kan dela säng igen.

    kram

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna stenhårt för er och Harry! :) Kram

    SvaraRadera
  8. Fy sjutton vilken situation. Håller verkligen alla tummar jag har.

    SvaraRadera
  9. Frida Johansson3 juni 2010 kl. 16:52

    Hej Lisa! Detta är Frida, din gamla klasskompis från högskolan... Halkade in på din blogg av en slump...blev oerhört rörd av det du skrivit. Visste ju att du hade fått barn men inte att ni har kämpat så här mycket. Harry verkar vara helt underbar och gud så söt han är! Hoppas hoppas hoppas att allt går bra idag och att ni snart kan få lite lugn och ro tillsammans och njuta av sommaren =) Jag kommer tänka mycket på er, det är ett som är säkert! Många kramar från Frida

    SvaraRadera
  10. Ytterligare en gammal klasskompis som hittat till din blogg Lisa...Hoppas verkligen att allt går bra för lille Harry!!
    Många Kramar Therése

    SvaraRadera
  11. Har följt er blogg ett tag och håller alla tummar att det går bra med operationen!!

    SvaraRadera
  12. Nu gick luften ur mig... Jag håller tummar och tår för att allt kommer att gå bra med lille prinsen.

    Kramar Marty

    SvaraRadera
  13. Håller alla tummar för att det gått bra för Harry och er!
    Stora och varma styrkekramar!
    /Erika

    SvaraRadera
  14. Caroline Nilsson29 juli 2010 kl. 18:17

    Hej!
    Vilken söt kille du/ni har:) Vill bara skriva att hur jobbigt det än är med op och alla andra undersökningar som barnet och föräldrar får gå igenom så klarar man mer än man tror!

    Har snart en 5 åring som också har HLHS. Han har genomgått 3 op plus en liten som gjorde att han fick ligga i en ecmo-maskin. Men men efter allt tufft man har gått igenom så har jag en väldigt aktiv kille framför mig, vem hade trott det när det såg som värst ut. När han var som sämst så hade han 28 % i syresättning... Felix som min pojke heter har det inte gått spikrakt för heller utan tvärtom men nu har reslutatet blivit över all förväntan!! Så kämpa på och jag önskar er all lycka i framtiden med allt vad det innebär!! Er son är en riktig kämpe!

    Hjärtliga hälsningar Caroline Nilsson i Perstorp

    SvaraRadera