torsdag 23 juni 2011

Bättre idag...

Efter en natt fylld av tårar så mår jag bättre idag. Livet är så skört. Jag snörvlade frm till Daniel igår att jag kan ju inte ens göra HLR riktigt för jag förlitar mig på honom, han är brandman och HLR-instruktör och jag kan inte, pinsamt.

Han satt och tröstade mig och lovade att lära mig. Jag ska se till att kunna både HLR och första hjälpen på småbarn. Det är väl inte säkert att Daniel alltid är i närheten om något skulle hända...

Men man kan inte vara annat en glad när man vaknar jämte en lite solstråle som slår upp ögonen med ett leende och sedan kör igång dagen direkt.
Idag har Daniel börjat sin dryga sju veckors långa semester och det är jätteskönt. Skönt att få vara hemma tillsammans, skönt att få lite avlastning under dagen. Jag blir en roligare mamma då.

Imorgon laddar vi för midsommarafton. Hoppas på sol.

1 kommentar:

  1. Bra tanke där, jag har tänkt så länge att jag ska lära mig HLR och speciellt på barn! Ska se till att det blir av nu! Alla föräldrar till hjärtebarn borde få utbildning i det tycker jag,
    Ha det bäst! Kram på er alla 3!
    Annika o Alice + familj

    SvaraRadera