måndag 5 juli 2010

Sommar

Harry mår bra, vi njuter av livet hemma...

I lördags döptes prinsen. Hastigt bestämdes dop och präst bokades. Vi ringde runt till släkt och vänner och fick ihop ett femtiotal gäster. Inte illa med bara ett par dagars varsel.

Mina kusiner gjorde dopet till en succé. Dels så spelade de men det som vara allra bäst var när min fina kusin Karin sjöng Ted Gärdestads Himlen är oskyldigt blå ackomanjerad av sin sambo och sina syskon. Då var det många tårar i kyrkan. Jag grät, kanske av lättnad. Det är knappt att jag vågat tro på att den dagen skulle komma.
Lyssna och njut. För mig är det Harrys sång nu, jag gråter när jag hör den för texten är så laddad och den går rak in i mitt hjärta...



Min prins har blivit stor. Jag älskar honom mer för var dag som går. Jag vet inte hur jag ska klara att lämna honom till en operation till. Jag kan ibland vakna på natten och längta enormt mycket efter honom och då ligger han ändå i sin säng i samma rum som vi sover i. Då måste jag gå upp och snusa lite på honom. Bebislukt är det godaste som finns. På morgon lyfter vi över honom till vår säng och att ligga och titta honom i ögonen och få ett härligt tandlöst leende är det bästa som finns.

För övrigt mår Harry ok. Han äter Waran och vi åker regelbundet till Borås för att testa honom. Ett shuntstopp vill vi inte ha! Min prins...

3 kommentarer:

  1. Åh vilket vackert dop!! =)
    Du har så rätt Lisa, dom där tandlösa leendena är obeskrivliga!! Dom bär man för alltid med sej i sitt hjärta!! Fastän mina änglar både fått tänder och tappat och fått nya så kan jag fortfarande se de där underbara tandlösa leendena framför mej när jag vill!!
    Njut av sommaren och varandra!
    Kramar Jessica L Sundberg

    SvaraRadera
  2. roligt att läsa att Harry mår bra och ni kan vara hemma och njuta av sommaren

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir över att höra att allt är bra! Hilda är också en hejare på tandlösa leenden och man bara ÄLSKAR dom :) sköt om er. Kram / Ann och Hilda

    SvaraRadera