måndag 25 juli 2011

Vad händer?

Vi har varit på semester lite här och där i Sverige. Vi har haft det bra och njutit. I fredags försvann den härliga semesterkänslan och byttes ut mot ett illamående och en sorg när vi hörde talas om helevetet som bröt ut i Norge. Vi kunde inte tro det var sant.

Vi satt på en varm uteservering i Halmstad och tog en öl och åt medans Harry sov i vagnen. Läste nyheterna i mobilen och ser vad som hänt och tror då att det är runt tio döda och tycker det är avskyvärt. Vi avslutar kvällen för att gå hem och titta på nyheterna istället och där satt vi klistrade resen av kvällen, jag i tårar. Hur kan en människa göra något sådant? Så kallblodigt? Jag ryser och blir rädd.

Igår var jag och en vän på konsert i Göteborg, den inleddes med en tyst minut. Det var fint gjort samtidigt som det var en hemsk känsla när 22000 personer står tysta jämte varandra. Spöklik tryckande tystnad som hedrar de döda och ger tid för eftertanke. Både jag och min vän fick kalla kårar och var nära till tårar. Hemskt.

Idag fyller jag 30 år. Det är en lite ångestladdad dag, är jag gammal nu? Vi har varit på Golfklubben och ätit lunch och sedan slagit några bollar på rangen----gick inte bra alls...

Golf ska bli mitt nya intresse nu när jag blivit vuxen...

Med Harry är det upp och ner. Full fart från morgon till kväll, som ett blåbär springar han omkring och härjar. Aldrig stilla. Hans energi är kostsam, han har slutat äta för det har han inte ro till. Nu ser man revbenen på ryggen och det känns inte bra. Hoppas på en vändning snart.

På onsdag är det dags att läggas in. Ont i magen, verkligheten kommer ikapp nu. Har börjat packa, men det är imorgon när jag ska last bilen smällen kommer. Jag sparar mig. Idag ska jag fira äta tårta, få presenter och bara vara glad.

2 kommentarer:

  1. Skönt att ni haft lite sommar och avkoppling, det behövs för att ladda batterierna! Ska katen göras på torsdag? Jag är med er i tanken hela vägen! Det kommer att gå bra men jag förstår oron. Massor med kramar från oss!!!

    Annika o Alice

    SvaraRadera
  2. Kramar till er och tankarna finns med oxå.
    Vegbybon

    SvaraRadera