onsdag 3 augusti 2011

Kärlek

Kärlek. Ikväll har jag varit på teater, En Midsommarnattsdröm av Shakespeare fritt tolkad. Mycket trevlig tillställning. Det pratades kärlek och förtrollningar och drömmar. Kärlek är blind, kärlek är tålig, kärlek är stort och svårt att ta på samtidigt som det är det enklaste av ting för vi kan inte styra den utan kärleken är en otyglad naturkraft.

Harry sover hos mig nu. En hand i mitt hår. Lugna andetag i mitt öra. En varm kropp jämte mig. Och jag fylls av obeskrivlig kärlek till den här varelsen. Han är mitt allt. Det finns inte en sekund då jag inte älskar honom. Vilken lycka.

Så, nog för idag.

1 kommentar:

  1. Hej Lisa.
    Härligt att höra att Harry mår bättre och kul att äntligen få se honom. Han är så himla söt. Kärlek är stort och ovärderligt! Tänk att få känna så villkorslös vacker kärlek till en annan människa. Det är en gåva. Jag hoppas att ni får en fin sensommar och njuter av den! Jag ser fram emot att du börjar jobba igen men hoppas att du passar på att njuta av tiden hemma med Harry fram tills dess!
    Kramar Catrin

    SvaraRadera