måndag 29 augusti 2011

Tandläkare och annat...

Harry och jag var hos tandläkaren på sjukhuset i fredags. Harry var lite skeptisk och skrek rätt bra när han skulle ligga på kudden i tandläkarens knä. Tänkerna ser än så länge fina ut. Jag ska beställa Proxidentsvabbar som vi ska använda på natten för då är det svårt att borsta tänderna. Vi ska fortsätta att gå var tredje månad så nu gäller det för Harry att börja gilla tandborstningen lite mer...

När vi ändå var på sjukhuset passade jag på att poxa Harry. Syret låg på 80% och det känns ju bra. Idag har han svettats mindre än de senaste dagarna och det är skönt.

Det dags att börja ladda. På torsdag drar vi och en kompis med familj till London. Jag och min fina vän var au pairer där i samma familj för en himla massa år sedan och nu ska vår gamla familj där få träffa våra små knoddar. Harry snart 18 månader och Saga nio och en halv månad. Det kommer bli kul kul kul. Nu är det dags att packa.

Eller....jag tar det imorgon.....eller?

1 kommentar:

  1. Hej!

    Läste lite på din blogg om tandläkarn m.m.

    Min son är med hjärtbarn och har extra koll på sina tänder.
    Vill bara säga att var extra noga när du är hos er "vanliga" tandläkare att dem verkligen kollar igenom alla tänder.
    Våran "vanliga" tandläkare har varit jätte dålig på att kolla ALexanders tänder. Nu när vi var hos tandläkaren på sjukhuset hittar dem stora hål på ena framtanden som måste dras ut.
    Två veckor innan hans tcps operation, känns verkligen jätte jobbigt. Känns som man har problem så de räcker.

    Så vill bara säga de, så ni slipper dem problemen med.

    Tack för en fin blogg.

    Vänliga hälsningar
    Linda

    SvaraRadera