tisdag 3 april 2012

Rastlösa.

Jag och Harry gillar inte att vara hemma. Han saknar förskolan och jag saknar jobbet. Vi går här hemma och drar. Plutten är ju inte så frisk att han orkar som vanligt så det blir en del gnäll. Hans feber går inte ner, sjätte dagen med feber nu.

Idag ville Harry åka bil, det gick bra med BobbyCaren ett tag men sen ställde han sig i hallen tog på sig stövlar och mössa och sa att han skulle "åka bilen Signe" "åka bilen moffar" osv....han nämnde även pappa, Saga, mormor och farmor. Han var ganska så uttråkad kan man säga.

Vad gör man inte för sin lilla parvel....vi satte oss i bilen och tog en liten roadtrip. Till Borås fram och tillbaka. Harry var nöjd men ville inte gå ur bilen när vi kom tillbaka. Jag lirkade ur honom med löfte om att morfar skulle komma.

Harry klättrade ut och gick fram till fronten på bilen och gav den en kram och en puss sen kunde vi gå in. Det är det nya nu...det är inte så viktigt att krama och pussa sin mamma men bilen får en puss och en kram vid varje lämning och hämtning....känn dig älskad Volvo säger jag....

Min pappa kom och tog ut Harry på en långpromenad och jag gick till gymmet för första gången på en evighet. När jag kom hem hjälpte Harry mig med maten och sen badade han med Daniel och efter badet somnade han i soffan....lilla grodan han orkar inte så mycket nu....

Det han dock tyvärr orkade var att rita parketten full av blå tuschpenna. Inte kul. Jag hoppas på en lugn natt utan hostningar och kräkninar och en feberfri son imorgon bitti....Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar