torsdag 26 april 2012

Varför räcker inte tiden till?

Jag saknar bloggen, jag saknar att skriva, jag saknar er som läser, jag saknar så mycket men mest av allt saknar jag tid. Jag får dåligt samvete av att inte blogga samtidigt som jag känner att jag på ett vis verkligen behöver bogga. Jag mår bra av att få skriva av mig och uppdatera. Nu är Harry sjuk igen. Prinsen ligger i nästan 40 graders feber och har det jobbigt. Febern gå upp och ner men vägrar ge med sig helt. Jag längtar tills den försvinner. Prinsen äter dåligt och är ganska slemmig så han kräks en del också. Det gör inte matsituationen bättre direkt. Vi skulle egentligen till BVC igår för att kolla vikten men jag fick avboka den tiden och lika bra är väl det. Jag blir så nedstämd när den inte går åt rätt håll... Om man tar bort allt sjukt så är Harry ganska så underbar nu. Hans talutveckling går framåt med stormsteg och han kan nu säga namnen på nästan alla på förskolan...mer eller mindre. Det finns några tungvrickare.... Han är oftast snäll men har en tendens att vilja lite för mycket och då blir det lite för hårdhänt med dragningar och knuffar. Vi tjatar om kramar och pussar men det är inte alltid det går hem. Förskolan är underbar och det är nog det bästa stället Harry vet. Varje morgon så sätter han sig upp i sängen och säger "Åka bilen nu" han vill till sin förskola! Jag längtar till den riktiga våren då man äntligen slipper alla överdragskläder och bara kan vara ute som man är! Vår trådgård har förändrats i år. Från att bestå av mest bara en gräsmatta så finns där nu ett lekhus, en sandlåda och en gungställning. Vi funderar även på att införskaffa en rutschkana till sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar