måndag 16 april 2012

Tiden väntar inte på någon

Det har hunnit gå ett tag sedan jag skrev sist. Här har vi hunnit vara sjuka och bli friska. Jag har tagit en impulstripp till Alperna och varit iväg från Harry torsdag-söndag. Har aldrig tidigare varit borta så länge och det gick faktiskt otroligt bra.

Det var en superhärlig känsla att få komma hem och se min glada lille kille igår. Det kändes som om han hade växt och utvecklats ofantligt på fyra dygn. Idag när jag hämtade honom på dagis så sa han sex ord på raken. "Kom mamma, kom, åka bilen nu". Mitt hjärta smälter!!

Ikväll har vi bara gosat i soffan och det var härligt! Mysa och bara få gosa med Harry är lyxigt. Det har varit många tankar om Harry och sjukdom den sista tiden. Saker händer, ett barn som gått bort. Det tar inte slut, livet är skört och återigen så får tryggheten sig en törn.

Om ett år eller så så kommer vi behöva ladda om för vår utmaning med Harry men nu ska vi njuta.

På förskolan har det varit bra, Harry åt en hel portion både i torsdags och i fredags och jag blev så himla glad när jag fick höra det! Underbart!!

För övrigt så springer tiden iväg och jag hinner inte med. Lillprinsen utvecklas med stormsteg. Han växer, han pratar och jag undrar vart tog min bebis vägen?

1 kommentar:

  1. Så underbart Lisa att du fick komma iväg..

    Härligt att det går så bra för Harry på förskolan.Alicia skulle ha varit där denna veckan men vi startar inskolning med att bli sjuka..Vågar inte ta dit henne nu har pratat med förskolan om det och dom håll med mig ...Surt om det startar en virus igen när det är virus fritt nu.Men på Måndag kommer Alicia då hoppas vi att Harry är där så dom kan busa..När Alicia kom första dagen så lekte hon precis som hon hade varit där hur länge som helst..Det är så mysigt att få ha en mys stund med dom...Men jag säger som du vart tog min bebis vägen hon är stor nu?Jag ska bara tillägga världens bästa förskola är Snigeln + Gällstad skola

    Kramar Gisse

    SvaraRadera