måndag 8 mars 2010

Jag morrar åt Försäkringskassan...

Hmm...fick brev från försäkringskassan idag. De skriver att de vill ha in utförligare uppgifter om varför jag skulle behöva vara sjukskriven. Nej, varför behöver jag vara sjukskriven??? Att jag mår och mått så dåligt att jag inte ens kan koncentrera mig tillräckligt länge för att läsa tidningen eller titta på nyheterna har ingen betydelse. Att jag åker till Göteborg titt som tätt för undersökningar har ingen betydelse. Att vara lärare är inte ett fysiskt krävande yrke, så varför ska jag behöva en sjukskrivning???? Jag känner mig trampad på.

TACK FÖR INGET FÖRSÄKRINGSKASSAN!

Imorgon ska jag ringa min läkare igen, hon har sagt att hon kommer utöka omfattning i sin rapport om Försäkringskassan ger mig bekymmer och bekymmer det är vad de ger!
Orkar inte bråka om sådana sker om hur dåligt jag mår nu, f*n jag har nog med annat att ta ställning till!

Det är tur att vi är två och att man har tillräckligt med resurser för att klara sig några månader utan lön. Jag tänker på de som är ensamma och inte har någon att förlita sig på, det måste vara hemskt. Jag fattar inte hur de tänker!

I övrigt har jag haft en bra dag, hämtat mina nya rosa köksgardinder och varit hos frissan och åter blivit en blekt blondin...

1 kommentar:

  1. Förstår dig helt o fullt... hela förra året var min sambo arbetslös o fick inte ut nån a-kassa...vi levde på bara min lön... nu har han jobb till maj o jag e hemma sjukskriven för att jag knappt kan gå... men det har gått 1 1/2 mån o inget har jag hört från försäkringskassan än...kul om dom inte beviljar mig skippenning... Så nu lever vi enbart på min sambos lön... detta är ju skrattretande att det får gå till så här... som tur är har jag lite pengar undanlagda så vi har fått köpt allt till vårt kommande barn... men något lyxliv har vi inte... Vill bara få åka till frissan, köpa lite kläder till oss alla tre, kunna gå på bio... ATT LEVA som många skulle kalla det...men icke ;)

    kramkram Pernilla

    SvaraRadera