tisdag 2 mars 2010

Nu är det nog med istid för min del!

Nu börjar jag också att tröttna på vintern... Mest för att jag är avundsjuk på alla andra som inte är gravida och som får åka slalom, skridskor och längdskidor. Jag tycker det är hur roligt som helst att göra det men NEJ jag är gravid och ska passa mig!

Så nu tycker jag snön kan ta och ge upp och släppa fram våren istället! Jag tänker pasteller och öppna skor. Jag börjar lite försiktigt här hemma, en rosa tulpanbukett, sedan en rosa vattenkanna och nu går jag all in med rosarutiga köksgardiner...mot sömmerskan!

Jag har börjat drömma om att vi får åks in nu...lite obehagligt. Jag är rädd för väglaget, att det kommer gå fort och att vi inte hinner. Jag har noll koll på det här med värkar än så länge. Hur ska det kännas? Vad är en värk? Vad är en förvärk? När ska jag tro det är på riktigt? Måste kolla upp detta nu...

16 dagar kvar till nästa ultraljud. Undra om han tänker stanna kvar så länge? Ska vi gissa datum? Jag gillar den 22/3. Det skulle passa mig bra ;) Daniel håller på den 21/3... Beräknat datum är den 20/3.

12 kommentarer:

  1. Du vet när det är värkar, för de gör ooont..som 1000 ggr mensvärk tyckte jag å att man vred sig och inte visste vart man skulle ta vägen. andas är det bästa, men man håller gärna andan istället :D..sedan så upplever man det olika...m tyra hade jag lite småont ett bra tag, med oskar var det pang bom sedan ute inom 2 h....men du märker...tro mig,,,,,=)

    SvaraRadera
  2. varför inte den 26 april ist ? :D få fyller ju din guld elev år ! Jag !:)

    SvaraRadera
  3. Han kan allt vänta till 27/3 :)

    SvaraRadera
  4. Marcus, om jag måste vänta sååå länge kommer jag bli galen! Jag ska försöka komma ihåg att gratta dig när du fyller år! Plutten kanske har hunnit bli en månad då!

    SvaraRadera
  5. Saknar dig så mycket! Kram Marty

    SvaraRadera
  6. Jag har haft förvärkar se jag va i vecka 25 ungefär... känns som att man får andnöd o hela magen blir helt stenhård o de känns obehagligt lixom... min barnmorska sa att så känns de sen med värkarna oxå fast då gör de ONT oxå ;) så jag bara väntar på att det ska göra ont oxå..då vet ja..haha ;) så ni e beräknade 20/3...vi e den 22/3... kanske får vi på samma dag? =) kramar Pernilla

    SvaraRadera
  7. Hmm... Jag tror den 19/ 3 för jag tror att det lilla livet vill ut och ta världen med en storm. haha. Såå den 19 Gissar jag på.
    Eller den 6 för då fyller jag år!

    SvaraRadera
  8. Inte samma dag som Kent spelar bara =) / ellan

    SvaraRadera
  9. Jag Mikael Torsson fyller den 21 mars och jag tippar på det! och jag tror allt kommer gå super bra!

    SvaraRadera
  10. hej
    vi har precis fått veta ( i måndags) att vår lilla tjej som ska komma den 18 mars har ett hjärtfel och kommer att behöva operation direkt efter födseln. Vill bara säga tt vi håller tummarna för er och oss att allt kommer att gå bra!
    Massor av kramar Sara och Wille

    SvaraRadera
  11. Till Sara och Wille!
    Jag håller alla tummar jag har för er! Vi måste leva i tron att allt kommer gå bra för våra små hjärtegryn, läkarna och personalen i Göteborg verkar oerhört skickliga och hängivna. Vad är det för hjärtfel er lilla tjej har? Kommer ni till Göteborg för förlossning?

    Varma kramar Lisa och Daniel

    SvaraRadera
  12. Jag tror på den 26/3 för då fyller några av mina favoritpersoner år. :-) och så blir det en månad innan Marcus fyller då! :-)
    Kram Catrin

    SvaraRadera