onsdag 16 februari 2011

En sömnlös natt...

Jag kan ju börja med att berätta att efter Harry ätit en hel portion gröt igår så var han inte hungrig på hela dagen så det slutade med att det blev en kass matdag totalt sett ändå. MEN, han har ju visat att han kan äta iaf.

Idag är jag helt slut. Jag kom i säng vid halv tolv och sen vaknade Harry första gången vid ett och var ledsen. Han ville inte äta utan var bara ledsen. Jag masserade hans ben och sedan somnade han om. Samma visa klockan tre och klockan fyra. När klockan sedan blev halv fem och sedan fem och han bara var ledsen och inte ville äta så gav Daniel upp och gick upp med honom. Jag gick upp lite efter klockan sex. Harry hade suttit i sitt babyskydd och vilat och varit uppe ch lekt ett tag. Stackars Daniel gick till jobbet väldigt trött. Jag och Harry lekte en stund sen så satte jag honom i babyskyddet och då sov vi i en halvtimma mellan sju och halvåtta. Så nu har vi hunnit med två frukostar, leka en massa, lagat mat som står i ugnen och nu somnade lillemannen igen....

Nu ska jag också sova lite tror jag...

1 kommentar:

  1. Jag känner igen det här med sömnlösa nätter:( Vi har varit hos Ester minst 1gång/h hela nätterna typ sen hon föddes, och nu är hon snart 3!! När hon var mindre funkade det inte att ha henne hos oss i våran säng men nu funkar det hyfsat om hon ligger hos oss. Våran räddning har varit att hon sovit ok dom första timmarna efter läggning så jag har försökt lägga mig tidigt för att få ett par timmars sömn.(Inte så skoj alltid) Min sambo är lite mer kvällsmänniska så han har tagit dom första timmarna så jag kunnat sova så har jag tagit över när han lagt sig kring midnatt. Hoppas ni kommer på ett system som funkar för er, eller ännu bättre hade ju såklart varit om prinsen sov hela nätterna. En hel natts sömn känns som en lyx vi aldrig kommer få... Lycka till i sömnträsket! Kram Hjärtebarnsmamma

    SvaraRadera