lördag 5 februari 2011

Prinsen vill inte sova...

Inatt fick vi nog inte mer än en timmas sammanhängade sömn. En liten ledsen prins som for runt i sängen och inte lyckades komma till ro. Jag tycker han är mer blå nu än innan, ska fråga om det i Göteborg på måndag. Hans händer och fötter är kalla hela tiden nu, främst fötterna. Inatt hade älsklingen värk i benen och jag fick massera honom länge innan han kom till ro.

han viker sig dubbeloch drar och river på benen. Antar att det är för att det värker för han kan ju inte tala om vad som stör honom men han blir lugn av massage. Jag hoppas på en lugnare natt nu men än så länge har jag fått hämta honom två gånger från sängen. Nu sover han i sitt babyskydd som egentligen är för litet men han trivs där. Han sitter och sover jämte soffan nu....Den här närhetsgrejen kräver en hel del av oss. Men det är samtidigt himla mysigt. Jag är glad så länge det varar, en dag kanske han inte alls vill vara nära som nu...

2 kommentarer:

  1. hej lisa, vi har funderat mycket på bolltäcke, och ska försöka få det via hjälpmedelscentralen, vincent nattsömn går ju i perioder, men jag tror det kan funka, har själv prövat och det är ju otroligt avslappnande, kanske vore något för er med? om ni inte redan tänkt på det!

    SvaraRadera
  2. Har också haft en snurrblupp inatt som farit ikring - svårt att känna sig som människa dagen efter :-(

    Min goding vägrar att sova om hon inte har strumpor på fötterna, har du testat det? Kanske hjälper något jag vet inte...

    SvaraRadera