måndag 7 november 2011

Rör

Det blir rör. Läkaren satte Harry på en priolista och hoppas att han har rör inom sex veckor. Nu ska vi bara avvakta om de ska söva honom i Borås eller om de ska söva honom i Göteborg.

Undersökningen gick väldigt lätt och snabbt. Läkaren kikade lite i öronen och i det ena örat såg hon att det var lite påverkat och i det andra såg hon ingenting förutm en massa vax...hmm...en tvätt kanske för Harry kanske?

Det känns bra. Han ska bli sövd på mask snabbt och opertionen går snabbt så det är inte en djup sövning där han behöver intuderas eller nåt och det känns ju bra. Nu vill jag bara få det gjort...

Min lilla plutt är det inte det ena så är det det andra.

Imorgon ska vi på möte på förskolan med personalen och deras rektor. Vi ska diskutera vad Harry behöver och huir de ska göra med resurs. Jag tror det lutar åt att det blir en reurs vissa tider men vi får se. Jag vill att det ska funka och att han kan börja äta. Nu är han tunn tycker jag och äter dåligt.

Dagens näringsintag är typ en halv 50ml yoghurt, en stor bit grön vaxkrita, två pomme frites, två tuggor potatis och sås, mycket bregott direkt ur paketet innan jag stoppade honom, en ostskiva, tre skedar spagetti och halv 50ml yoghurt till. Plus lite vatten och några klunkar mjölk....Hoppas på vällingen inatt.

När ska det vända, jag är så trött nu. Imorses kröp Harry upp i min säng klockan fyra och gosade in sig genom att lägga sig på mig och krypa in under täcket och bajsa....tack för den. Kul att byta bajsblöja klockan tjugo över fyra när man inte sovit mer än två timmar sen förra gången man var uppe. Det gör stor skillnad i trötthet om man bara matar och byter en kissblöja än att behöva gå upp och bya bajs och tvätta honom, sig själv och kasta blöja....sen åt han och vi sov som stockar till kvart i åtta sen och det var skönt!

Hur ska det gå om man ska jobba sen? Att aldrig sova och inte kunna ta det lite lugn på dagen utan alltid ha fullt upp. Jag bävar för den dagen...

2 kommentarer:

  1. Fina lilla Harry! Ja, alltid ska det vara nåt! Men du ska se att det där går bra Lisa. Jag frågade Alices läkare om det här med sövning, om hon kan sövas vart som helst eller om det bara är i Gbg. Hon sa att sövning i Gbg gäller dom barn som har problem med syresättningen, alltså kan Alice sövas vart som helst, och det känns ju inte heller riktigt bra.... Hur mycket går Harry på förskola? När ska du börja jobba? Hoppas det funkar bra. Jag tycker det låter som han får i sig en hel del på en dag ändå, vad väger han? Ge Harry en kram från Alice och mig och så skickar i kramar till dig med. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Harry ska sövas i GBG ringde dem och talde om idag...
    Harry har varit på förskolan 2 ggr i drygt en timma per gång. Förhoppningsvis kommer det gå bra och då ska jag börja jobba.

    Igår var en ganska ok dag ndå. Idag har han druckit en klunk proviva och knaprat lite på en pepparkaka och två skedar turkist yoghurt....that's it.....eller en slurk minimax också. Han väger drygt 10kg men det känns som om han stannat av nu...

    Kramar till er också! Hoppas Alice och du mår bra!

    SvaraRadera