torsdag 1 december 2011

Förskolekillen!

Lilla gubben verkar trivas på förskolan. Idag har han varit där själv mellan halv åtta och halv tolv. Han hade frågat efter oss ett par gånger men inte varit ledsen. När Daniel sedan hade kommit dit för att hämta honom ville han verkligen inte åka därifrån. Roligt att han trivs men lite jobbigt är det att vara ifrån honom även om jag sett fram emot den här dagen. Nu hoppas jag bara att han kan hålla sig frisk ett tag iaf.

Vi fick höra nu att de har haft fall av magsjuka och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Hålla honom hemma tills det verkar säkert eller låta honom gå dit? Råd mottages tacksamt! Det är så svårt för man vet ju inte om och hur länge smittan kommer pågå....svår sits. Det som är bätrte är att han faktiskt verkar bli mer intresserad av mat och det är jag glad för.

Harry har lärt sig ett nytt ljud...Tigervrålet. Ett riktigt skrämmande morrande som har äär mäkta stolt över och sen så garvar han efter varje gång, speciellt om man låtsas bli rädd.

En annan nyhet är även att han lärt sig sova räv. När det passar honom så lägger han sig ner på golvet eller marken eller annan passande plats och blundar samtidigt som han snarkar ljudligt. Det är så härligt att se när han är övertygad om att han lyckats lura oss. Stoltheten lyser i hela hans ljuva lilla ansikte och man kan inget annat än att le! Fina lilla hjärtat!

3 kommentarer:

  1. Lisa - först, vad härligt ändå att det fungerar bra med förskolan! Vad gäller magsjukan gör vi som så att är det barn PÅ förskolan som blir dåliga ska de ringa oss direkt, och då lämnar jag inte heller på några dagar för att se vilket håll det går åt, skulle någon däremot ringa in att de är hemma åker vi iaf, för har de varit tillsammans dagen innan har de troligen redan hunnit smitta... och märker de att det börjar bli många fall ringer de också och då håller vi oss hemma - frågan då är ju vad man själv anser som för mycket.. nå - så gör vi, eller kommer göra, ännu har det inte dragit igång hos oss, men snart kommer väl eländet.
    Therese ( kan inte kommentera med min profil )

    SvaraRadera
  2. Vi har precis varit i samma sits, att det först var föräldrar som hade magsjuka och sedan även barnen insjuknade. Men vi pratade om det och kom väl fram till att dessvärre var hon nog redan smittad om hon hade fått det. Sedan hade fler barn på hennes dagis börjat insjukna då hade vi plockat hem henne direkt.

    Vi har nu istället skickat med desinficerande våtservetter och bett att de har lite extra koll på handhygienen. Men det är lite darrigt måste jag säga - magsjuka är inte att leka med och inget jag vill att hon får. Så det blir en balansakt misstänker jag.

    Stora nyheter för Harry och verkar som han lärt sig många nya trix - vad spännande Lisa <3 men jo visst känns det i mammahjärtat, det är mycket dubbla känslor.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar hämta Elin om det går magsjuka och de ringer så fort de får reda på att någon har det. (i bästa fall gör de det ialla fall..) Sen har jag skrivit en lapp/info om att vi (liksom säkert alla föräldrar) uppskattar om man verkligen är hemma alla de 48timmarna efter eftersom det är extra känsligt.

    SvaraRadera