tisdag 13 december 2011

Tillbaka på förskolan

Igår lämnade jag återigen Harry på förskolan. Han hade varit glad hela dagen men ätit riktigt dåligt. När vi kom hem la han sig på golvet i hallen och efter en stund flyttade han sig till golvet framför teven. Vi var hemma vid fyra och Harry orkade inte göra någonting på hela eftermiddagen, vi åt lite och tittade på tv.

Prick klockan sju la jag Harry i sängen och han slocknade direkt. Han sov tungt inatt med endast ett avbrott vid tio igåf kväll. Då vaknade han och var helt otrösttlig men efter att fått komma upp och somnat om i famn så gick det bra igen. Detta resulterade i att han åt inte alls lika mycket på natten som han brukar.

Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta. De sa att han åt bra på förskolan idag och det är skönt men gårdagens intag var i princip obefintligt....kanske 300 ml vätska på hela dagen och lite flingor, en skiva banan, två skedar mat och lite smör...

Jag hoppas på att han ska sluta äta på natten men då måste ju maten under dagen fungera...ett dilemma.

Något som är himla skönt är iallafall att han älskar förskolan och springer in direkt och har knappt tid att säga hej då. Samtidigt blir han väldigt glad när jag ska hämta honom och showar som bara den men han vill inte åka hem utan att jag ska stanna där med honom.

Det är svårt att inse att han har ett liv utan mig. Han är på ett ställe som är till för honom och jag är inte delaktig. Jag som varit med honom varje dag i hela hans liv nu ska han helt plötsligt vara självtändig.

Det är helt fantastiskt och jag trodde inte denna dagen någonsin skulle komma men nu är den här och nu ska vi göra det bra! Jag hoppas på att resten av året ska vara infektionsfritt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar