onsdag 21 december 2011

Julfest och BVC

Igår var vipå julfest på Harrys förskola. De hade gjort så fint i skogen. Klätt en julgran som vi dansade runt, barnen sjöng och så bjöd de på lussekatter som de bakat. Snön singlade ner och stämningen var så mysig som den bara kan vara på en härlig vinterdag.

Det var nästan så det föll ett par tårar för jag var så glad och så stolt över min lille prins som klarar av alla situationer så bra. Han verkligen älskar sin förskola och jag är glad att de är så måna om honom. Han klarade av över en timma i skogen men på vägen hem var det ett ledset blått barn som frös om händerna. Det var det nog värt iallafall för att fått vara med om kalas i skogen.

Ledsamheten släppte fort för hemma väntade morfar och då blev lillfisen glad igen! Jag är verkligen glad att vi bokat in en solsemester på sportlovet så Harry får ett avbrott i kylan. Vi har bokat ett grymt hotell där vi bara ska slappa en vecka och njuta. Flera varma pooler där Harry kan plaska omkring, jag längtar.

Idag var vi på BVC och prinsen levererar, 10910g och 84,6cm. Vi har fått en stor kille nu. Finaste lilla korven, jag är så lycklig för att det äntligen går framåt! Snart kommer han knäcka elva kilos gränsen!!

Jag ska lägga upp lite alster som min son stolt har tillverkat men hinner inte ikväll så det blir imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar