söndag 24 oktober 2010

Lillkillen äter!

Vi ropar inte hej än....men lillen äter själv sedan i fredags. Det tar tid, en timma per mål men då petar han i sig 140ml. Det är inte tillräckligt men 600ml är hans minimigräns och den klarar han på håret nu. Vi ska ge honom lite mer tid innan vi sätter sond igen. Tidsmässigt tar det lika mycket tid om inte mer, men det är underbart ljuvligt fantastiskt att ha ett barn utan ansiktet fullt av tejp!!! Jag kan skriva hur många superlativ som helst om den känslan men de räcker inte till.

Vi kan kramas och pussas nu. Jag kan smeka hans kind när han sover utan att han oroligt ska riva efter sonden. Harry som inte tycker om att man är nära hans ansikte vill nu pussas och gosa. Han öppnar hela sin lilla mun med sin fem aylvassa små tänder och den sjätte på väg, tar sina små nävar och drar tag i mitt går för att få mitt ansikte nära sitt. Sen hugger han tag i det har får grepp om med sin lilla mun. Ett bett på kinden, dreggel i pannan och världens bästa puss på munnen. Det känns som om han är så mycket gladare utan sin sond samtidigt som han letar efter den. Leta på min vän men jag hoppas att du inte ska behöva hitta den.

Det är för oss väldigt ovant att se honom utan sond. Att bara kunna dra en tröja över huvudet utan att oroa sig för att den ska fastna i sonden eller att sonden ska dras ut är stort. Att inte lirka med bilbältet för att den inte ska hamna i kläm är stort....Som sagt, vi ropar inte hej än men vi viskar ett svagt hallå.

6 kommentarer:

  1. Låter helt fantastiskt underbart!!!!!! Jag är så glad för er skull!!!

    SvaraRadera
  2. låter hur underbart som helst!!
    Dom där näva-tagen dom ger en o dregglet man har överallt har ju faktiskt sin charm! =)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt! Låter nästan som han vill ha nåt med mer konsistens att sätta tänderna i.. Snart äter han kött o potatis!! :D
    mormor

    SvaraRadera
  4. Härligt Lisa!!Blir varm inombords när jag läser detta. Fortsätt så Harry!!! Kramizar Lenita

    SvaraRadera
  5. Underbart! Kämpa på lilla killen. Ge det lite tid, prova att mata på med nappflaskan när han somnat, byt nappen mot vällingflaskan, på så sätt fick vi i Benjamin tillräckligt med mängd, då han var utan sond och sen efter några veckor åt han mer och mer i vaket tillstånd. Han sov bättre och blev en gladare baby utan slangen och som du säger man kan gosa och slipper akta den hela tiden.
    Kram

    SvaraRadera