torsdag 27 januari 2011

NU kör vi igen!

Idag startar jag min insamling till alla barnhjärtan. Förra året i februari månad hamnade min insamling på tredje plats i Sverige bland privatpersoner, i år vill jag mer!

Vi behöver insamlingen, det behövs pengar. Det finns så många små barnhjärtan som behöver hjälp som behöver resultat. Mitt älskade barnhjärta behöver hjälp och forskning. Jag vill att min son också ska få ett helt liv, att få bli vuxen och ha det bra. Idag ges inga garantier. Jag vill ha mer, jag vill ha en plan för framtiden. I dags läget så kan han bli vuxen eller kanske för man vet inte riktigt.

Första gången när jag var gravid och vi pratade med kirurgen så sa han att om Harry överlever den första operationen, brukar de överleva den andra och överlever man den andra så klarar sig nästintill alla den tredje. Efter den tredje så har han 60% chans att leva tills han blir tonåring....De där orden har etsat sig fast i mig. Jag vill inte ha det så!!!!

Nu, i efterhand har jag fått höra andra mer positiva odds för enkammarhjärtan MEN faktum kvarstår. Harry har HLHS, det jäkligaste av jäkliga när det gäller enkammarhjärtan. Han saknar den starka vänsterkammaren som är byggd för att klara pumpa blodet ut i kroppen i en livstid. Han ska klara sig med högerkammaren och det kommer säkert gå bra, men vi vet inte än...

Så för att tigga, skänk 30 kronor och ge mitt och andras barnhjärtan en ljusare framtid!



Harry efter glennop okt -10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar