fredag 21 januari 2011

Sjukgymnast och nya tag!

Igår var det åtrigen dags att besöka sjukgymnasten. Vi var lite spända över vad hon skulle tycka om Harrys utveckling. Än så länge så kyrper han inte och kan inte riktigt resa sig själv från liggande till sittande.

När vi var där så gjorde hon olika övningar med honom och tyckte ändå att han var väldigt framåt trots den resa han gjort. Vi fick en hel del tips om hur vi ska träna på att han ska bli bättre på att gå och stå själv. Det handlar ju lite om att som förälder släppa taget och våga låta dem svaja lite eller trilla utan att inte alltid vara som en hök...Det är ju svårt, men när vi kom hem så fick Harry stå mot bordet lite och han grejade ju det hur bra som helst, han tog faktiskt även några stapplande steg själv samtidigt som han höll i bordskanten. Det trodde jag inte att han skulle fixa...

Han springer ju när man håller honom i händerna och det sa sjukgymnasten att det är ju bra men han måste börja lite mer på sig själv och inte på att vi alltid är där och fångar honom.Det har han blivit varse nu för igår morses trillade han ner från vår säng. Jag låg ändå precis jämte men han inte få fatt i honom när han slängde sig efter lampan. Dunk sa det i golvet och mitt hjärta stannade. Harry blev rädd och skrek i högan sky, Daniel fick nog lite panik och skulle ha tag i Harry och gå med honom...Jag tror att alla blev lite chockade men det var ingen fara och han grät nog egentligen inte ens i en minut...Dåligt samvete får man ändå fast jag tror inte det var sista gången han slår sig.

Idag har vi fortsatt att träna på att stå. Harry har fått en back med leksaker istället för en korg. Jag försöker få honom att stå mot den för att öva balansen och det går ganska bra. Jag ska lägga upp lite bilder på detta senare. Jag tror kanske att Harry kommer att krya för det känns som om ha är på g med det nu. Sjukgymnasten tror att han kommer blir en "rumphasare" för det är så han tar sig fram nu. han drar sig fram på rumpan och ibland nästan hoppar han fram. Det ser lite skumt ut, hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar