onsdag 6 april 2011

Irriterad på hela SÄS

Sur och irriterad är rätta ordet. Jag är så trött på att behöva ta hand om allt själv. Nu har jag väntat en månad för att få ett läkarintyg för Harry. Hur svårt är det att få tummen ur att skriva ett intyg som inte ens tar fem minuter. Imorgon ska klinikcheften få ett mindre trevligt samtal från mig.

Jag vet inte hur jag ska göra med min föräldrapenning nu. Jag har ju inget intyg än och då kan jag inte göra en begäran från fk och när de väl får intyget så har de en månad på sig att gå igenom det....Kontaktsköterskan säger att jag kan vända mig till kuratorn och att hon kan fk's regler och kan hjälpa mig. Kuratorn säger att hon inte vet någonting om dessa regler och att hon är till för barnen och inte mig som förälder...Jaa....fy att vi hör till Borås... Tacka vet jag Göteborg och Drottning Silvias. Dit räcker det med att ringa och fråga så fixar de allt direkt. Kuratorn säger att hon mer än gärna hjälper mig med fk. Varför ska det vara sån skillnad och varför ska vi behöva drabbas. PINSAMT SÄS!!! att försöka vara övertygande och ifrågasätta oss varför vi stannade i gbg så länge. Konstigt, när de inte lyckas med att vare sig skriva ut intyg, recept eller bistå med något alls????
Kontaktsköterskan har varit bättre det sista men det är nog för hon gick med oss en heldag i gbg för att se hur det funkade där men vad hjälper det när resten är inkompetenta?

Kuratorn har jag noll förtroende för och läkaren är på minussidan nu. Jag vill ha möjligheten att vi ska kunna vara hemma båda två till slutet av maj och den hoppas jag verkligen att Harry artar sig och vi inte behöver vara lika oroliga längre och att maten funkar för honom.

Frskolan ringde idag och var oroliga över att han skulle placeras i höst men jag sa att jag stannar hemma till jul och då blev de lite lugnare. Sen frågade hon om det inte är lika bra att Harry är hemma tills han är en två-tre år....Lite rädda för sjuka barn eller vad tror ni???

BLÄÄÄÄ....och inte hjälper det att kärleken drog iväg till Portugal för en veckas sol och golf...inte alls avis här hemma i regnet....blä blä blä....

2 kommentarer:

  1. men fy f-n lisa. men ring gbg, anki eller camilla- kuratorn och be dem om hjälp, de kan hjälpa även om ni inte är där, har själv behövt använda mig av camilla flera gånger.. men visst f-n är det illa, riktigt illa...
    heja dig. kram therese

    SvaraRadera
  2. Eller så åker du till sjukhuset och sitter där tills att de har skrivit intyget. Dessvärre är det neddragningar och de läkare som arbetar har för mycket på sitt bord. MEN det ska man INTE som förälder behöva drabbas av, då måste man fördela om resurserna.

    Det är inte så "enkelt" att er begäran har trillat mellan stolarna? Det är väl därför du behöver ligga på lite till. Som du skriver det tar inte många minuter att skriva ut ett intyg när man väl sätter sig ner och ska göra det. Sedan förstår jag inte alls er kurators inställning, vaddå hon är där för barnen inte för föräldrarna? Seriöst Lisa ifrågasätt henne också, ifrågasätt vad som står i hennes arbetsbeskrivning och på vilket sätt hon ska finnas där för barnen. För i förlängningen om DU inte får det här intyget fixat så går det ju ut över Harry. Krasst så kan man ju säga att du skulle kunna gå och jobba imorrn, för DIN del spelar det ingen roll men för Harry betyder det allt och ingenting.

    Ett litet brev till ansvariga kanske? Förklara att det inte bara är Harry som kommer få betala för deras inkompetens utan om de inte gör vad som behövs så kommer det även att kosta sjukhuset. Om han inte äter som han ska, inte har läkt ordentligt och ska ut på förskola och drar på sig infektioner. I slutänden kommer ni ju att sitta på sjukhuset då med honom när han blir sjuk.

    Hade också ett samtal med en placeringsassistent för förskolan igår. "Då har ni med en egen assistent till dottern då". Jo kyss mig eller hur, det har hon inte rätt till. "Oj, oj, oj..." Japp så känner jag också, varsågod och fixa... Förstår att de är "rädda" för sjuka barn för mycket av förskoleverksamheten går redan på knäna ekonomiskt den också. Sedan att ta av de knappa resurser de har för att anpassa för våra "sjuka" barn lär ju inte vara ett drömscenario. Men det är inte vårt fel som föräldrar och absolut inte barnens fel. Utan det behövs mer pengar på de ställen där ekonomin inte går ihop...

    BLÄÄÄÄÄ Lisa, idag tänker jag sitta under en stor filt och sura, ska du joina?

    SvaraRadera