måndag 23 maj 2011

Dagarna går...

Harry äter lite bättre nu och det är skönt att se att det går framåt även om det sker i snigelfart. Lite yoghurt och macka, ett par skedar mat och lite gröt idag och jag är nöjd.

Hoppas att han ökar på portionerna snart. Han har inte gått upp ett gram på två månader nu men han har nog växt en hel del känns det som. Nu är alla strl 74 kläder för små och det är 86 som gäller nu, härligt.

Något som däremot inte är lika härligt är att Harry har varit blå i snart en vecka nu. Jag vet inte om han alltid kommer se ut så nu och jag har ingen pox hemma just nu heller så jag vet inte hur han syresätter sig. Vi ska till sjukhuset på onsdag så vi får väl se hur det går där... Han har även börjat sova väldigt mycket mer...Ifag sov han två och en halv timma på förmiddagen, kanske är han lite sliten nu? Någon som vet hur det brukar funka med dessa små blå barn?

Jag har fortfarande inte hört från dietisten så jag tänker att jag drar en repa runt avdelningarna på onsdag när vi är där, dålig stil.

Jag är lite trött och lättirriterad just nu, med Daniel har jag inget tålamod alls. Stackaren, men jag måste få avlastning när jag kommer hem även om han är trött efter jobbet. Jag hävdar att det är en annan trötthet, han har iaf fått äta frukost, lunch och fika ifred....Idag skulle jag ringa Jag tror inte alltid att killarna fattar hur det är att gå hemma när det börjat jobba igen. Man glömmer rektorn till den förskola jag vill ha in Harry på, en annan på kommunen och försäkringskassan. Hur lätt är det egentligen med Harry i närheten? Jag tror killar glömmer hur det är och när Daniel var hemma senast kunde inte Harry ens krypa...nu går han nästan själv.

Idag gick han tio steg själv. Han har även börjat ta egna initiativ till att gå. Han går mellan soffan oc bordet och TV-bänken nu. Det är bara en tidafråga innan han knatar iväg själv och då är friden obefintlig här i huset....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar