torsdag 26 maj 2011

Ladda om och kom igen!

Igår var jag med Harry i Borps för ultraljud och Ekg. Anders från Göteborg var med som konsult. Undersökningen gick bra och inget dormicum krävdes, skönt. Jag förväntade mig mer tårar och att resultatet av undersökningen skulle vara oförändrat.

Tji, fick jag. Anders bestämde att Harry behövde en hjärtkateteriseringen inom de närmsta veckorna för att göra en ballongvidgning i aortabågen. SKIT OCKSÅ, jag hade ju börjat landa i det faktum att vi inte skulle behöva göra några ingrepp på ett par åR nu. Men, som Anders sa att det är bättre att göra det nu än att vänta och att vi får allvarliga bekymmer senare...Det är så jobbigt när de pratar om komplikationer för jag blir rädd men det är nog det som krävs för att man lättare ska kunna blicka framåt.

Nu är Harry ganska pigg, han har varit hänging ett tag nu och mest bara suttit i soffan och sovit men igår visade han att var lite piggare. Han har varit blå ett tag men det känns lite bättre nu också. SÅ visst är det bättre att göra en operation nu än att vänta tills han är dålig. Jag bävar inför sövningen den här gången, eller mest att lämna honom igen. Det har hänt så mycket sen sist och det kommer att vara svårt att gå igenom det här nu. Gråter lite och tänker att jag måste bita ihop för de ska ju inte öppna honom den här gången men det är svårt ändå...

Nu känner jag till fyra barn som gått bort som vi bodde tillsammans med och det är tufft, många mörka tankar. Jag lider så med deras föräldrar smatidigt som det är oerhört svårt att ta till sig att den och den inte finns i livet längre. De barnen hade också föräldrar som kämpade och de barnen hade också vilja. Ibland räcker det inte till och vad gör man då? Nu tror jag inte att något kommer gå illa den här gången men det är alltid en risk och det värsta är att det finns inget val att göra. Våra små måste gå igenom alla dessa ingrepp för att leva och vi måste hjälpa dem.

Nu är det bara att ladda om och samla kraft till att klara denna prövningen. Valet är lätt, full fart framåt. Andas och reflektera får jag göra sen.

Jag hoppas att när detta är gjort så får vi en lugn och skön sommar tillsammans utan oro!

2 kommentarer:

  1. Jag önskar er all Lycka till med många Styrkekramar. Glöm inte att andas lite på vägen. :-)

    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Förstår din oro. Jag hoppas och ber att allt ska gå bra. Håller två tummar för Harry!!!! Stor kram.

    SvaraRadera