torsdag 30 september 2010

Jag läser för mycket...

Jag hittade en blogg som jag nu läser varje dag. Jag vill absolut inte läsa den men jag kan inte låta bli. Jag gråter så fort sidan öppnas. Det är självplågeri men jag kan inte låta bli. Bloggen handlar om en mamma som precis idagarna nu mist sin son i v 38 tror jag det var. Ett så efterlängtat barn som bara försvinner, hjärtat slutade slå i magen.

När jag har läst måste jag krama Harry, hålla honom nära och dra in hans ljuvliga bebisdoft.

Jag har sån tur. Min son lever! Han mår som en kung om man bortser allt som är sjukt. Jag känner så otroligt stark kärlek för honom. Jag kunde inte ana att så här starka känslor fanns.

Jag måste sluta plåga mig själv men jag känner så för den här mamman. Jag känner hennes ångest och hennes sorg. För mig är det bara en mardröm, min allra värsta mardröm är att jag är i samma situation om några veckor men det vågar jag inte säga högt. Hjälp mig.

Jag vill vira in mig i tejpen "Ömtåligt gods" för jag tror att om nån petar på mig så går jag sönder. Jag har inte råd med frågor omhur jag mår nu. Måste framåt. Fy vad tiden kryper fram nu. Jag lever på lånad tid och kan inte ta in allt.

4 kommentarer:

  1. Åhh Lisa, nu skulle jag vilja ge dig en stoor kram!! Du beskriver din rädsla på ett sådant sätt att jag återupplever mina egna känslor inför Livs operation och hennes långa återhämtning på BIVA. Förlamnde rädsla.. Tillåt dig att vara rädd men låt den inte hindra dig från att leva... Ge finaste Harry en stor kram! Lenita

    SvaraRadera
  2. Hejsan.


    vad är det för adressen till den bloggen?
    Har själv varit med om samma sak. Så jag skulle nog kunna ge den mamman lite stöd.

    /Lisa

    SvaraRadera
  3. Lisa:
    Bloggen heter Vi ska också ha barn och adressen är http://vivillockshabarn.blogspot.com

    SvaraRadera
  4. Härlig bild! Vad söta ni är! Harrys frilla är ju underbar! :D
    Hoppas du kan hitta nåt annat att läsa, nåt som kan peppa dig lite istället!

    Kram, kram,kram !!

    mamma

    SvaraRadera