måndag 24 oktober 2011

Barn alltså...

Idag har vi haft en ganska så lugn dag. Vi var pigga imorses och gick på sångstund för att Harry skulle få leka av sig lite. Efter det var vi och handlade och Harry höll låda på Ica, snacka om att han flirtar med alla....

När vi kom hem blev jag trött men inte Harry han hade powernappat fem minuter i bilen och det är allt han sovit på hela dagen. Jag börjar känna mig krasslig nu, har säkert fått ärva Harrys förkylning. Han är pigg nu, eller han äter ju sitt penicillin men annars är han mycket bättre, lite snorig men inte så farligt.

I eftermiddags fick Harry ett smärre utbrott när jag avbröt hans lek med att bada fjärrkontroller zom resulterade i tre jobbiga kaskadkräkningar. Jobbigt tyckte jag för då hade jag precis fått i honom en yoghurt. Typ det första han ätit på flera dagar på dagtid. Den kom iaf i retur med en hel del annat. Hela jag, Harry och hall blev nerkräkta. Harry fick dyka i badet direkt och jag fick torka kräk. Harry kräks ju inte alls lika ofta nu som innan men jag längtar tills kräkningarna försvinner helt.

Harry är världens sötaste unge men och har varit hur gullig om helst mestadelen av dagen men kvällen bjöd på prövningar. Harry skulle sova och jag vill titta på tv. Det visade sig dock att Harry vägrade sova och fjärrkontrollen till boxern på något mystigt vis fått sig ett bad och slutat fungera...Då tog mitt tålamod slut och jag önskade verkligen att Daniel hade varit hemma då. För när man är ensam så kan man ju inte lägga av och lämna över utan man måste ju bita ihop och fortsätta...

Usch, jag fick dålig samtvete för att jag tycker att Harry är jobbig när man egentligen bara vill krama honom hela tiden. Efter ett samtal till Daniel med hot om sammanbrott gick allt mycket bättre. Fixade ett nytt kort till teven och Harry somnade helt exemplariskt med ett leende och jag fick en stor puss innan han kröp ner i sängen.

Nu längtar jag efer honom måste gå och lägga mig snart så jag kan ligga och lyssna på honom när han ligger och snarkar...

Och så en nyhet också...rektorn för förskolan ringde idag och undrade om vi vill komma och hälsa på....jag sa att vi avvaktar denna veckan så Harry äter penicillin men att nästa vecka kommer vi gärna. Jag vill ju att Harry ska vara så pigg som det bara går. Visst han är pigg nu med och go och glad men jag tänker att det kommer nog vara ganska energikrävade att hänga på förskolan. Spännande tycker jag det ska bli. Tänk om han börjar äta! Jag håller tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar