söndag 23 oktober 2011

Öroninflammation igen...

I tordags gick Harry och la sig klockan sju som en snäll liten kille. En timma senare vaknar han igen och är ledsen. Aj, aj....inte ett bra tecken. Känner honom nu, vaknar han och är ledsen så dirrekt efter han har lagt sig är det något som inte står rätt till.

Mycket riktigt, natten blev tuff med alvedon i flera omgångar och en liten ledesen kille halvsovandes gråtandes i mitt knä. jag ringde till Vårdcentralen vi åtta på morgonen och klockan tio kunde läkren konstatera att Harry återigen har öroninflmmation. Tredje gången på lika många månader. Den här gången skickades en remiss iväg till Borås för att förhoppningsvis sätta rör i öronen på honom. Fast antagligen får väl det ske i Göteborg för jag tror inte att de får söva prinsen i Borås men jag är lite osäker...Tiden får utvisa detta.

Lille prinsen äter alltså antibiotika nu igen. Han är superduktig på att ta sin medicin och jag är så tacksam för det. Harrys morfar var snäll och åkte och köpte en termometer som man kan ta i tempen i örat med för Hrry vägrrar allt med vanligt temp nu. Nu är han iaf feberfri och det känns väldigt bra. Det som nu händer är ju att det tyvärr inte går att vaccinera honom mot influensa på tisdag som var planen men det får väl lov att vänta.

Det som är jobbigast nu är att han äter ingenting alls nästan. Han äter Ellas kitchen smoothies och just nu är jag bara tacksam för all vätska han får i sig men visst är det jobbigt att det inte funkar med maten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar