onsdag 19 oktober 2011

Oki...mamman har koll...

Alltså det här med dessa vinterkläder....Nu har jag införskaffat en 8848 varm vinteroverall, Vikingkängor för de ska vara varma och de är i goretex, Hestra vantar för de ska vara varma och ett par i goretex också som både är varma och helt vattentäta, goretex höstkängor som han kan springa i innan snön och så köpte jag en vinterjacka...

Harry har en svart NOVA STAR jacka som jag älskar. Den var i strl 74 så den passar sisådär. Den sitter som en smäck på Harrys smala kropp men han är ju lite längre än 74 centimeter så det behövs ju en större. Sagt och gjort, jag log på stort och beställde en ny, i strl 92. Jag tänkte att då blir det perfekt, lite rymlig nu men perfekt ända till i april....

HAHAHA....jsg har ingen koll. Är det Harrys som går med jackan eller är det jackan som går med Harry...Det blir byte till en strl 86 och hopp om bättre passform...HAHA.







Nu är det fler ullunderställ och ullsockor som ska ju att lillfisen ska hålla sig varm och inte se ut som ett litet blåbär. Igår var det en man som frågade om Harry frös mycket när vi var i affären. Visst det var ju lite kallt ute men inte så kallt men ändå var Harry blek med blå läppar. Inget som jag reflekterade över förrän han uppmärksammade det. Jag har inte tänkt att det syns så mycket att Harry är sjuk men när någon som inte känner oss reflekterar så mycket att han frågar om det är något fel så antar jag att det märks då. Det är sådana kommentarer som gör mig lite nervös. Jag funderar över hur det blir på förskolan om det märks så tydligt att Harry ser annorlunda ut. Kommer de reta honom eller kommer han bli accepterad som han är? Nu är han ju liten så det kanske kommer gå bra men sen blir han ju stor och vad händer då? Oro, oro, oro....min älskade lille prins!

Ikväll var han så himla söt. Vi kom hem efter varit iväg och lekt en stund hos Harrys kompis. Harry hade på sina nya kängor som han älskade från första stund så de ville han inte ta av sig. Men iallafall fick jag av honom skorna och direkt ner i pyjamasen. Då ville han ha skorna med men det fick han ju inte så han tog sin välling och sin nalle och gick till sängen och kröp ner. Sen somnade han direkt. HAN LÄGGER SIG SJÄLV!! Jag gick och tittade när han krupit ner och han var så nöjd med sig jälv och bara log sen vände han sig om och somnade.

Ja ja....jag hoppas att lillfisen håller sig varm i vinter för nu har mamman spenderat en mindre förmögenhet på vinterkläder och aldrig kan man få nog....har jag glömt nåt så är ni välkomna att komma med tips!

4 kommentarer:

  1. Låter som superbra kläder du köpt o en viss del av förmögenheten får du garanterat om du säljer vidare plaggen när Harry vuxit ur dem.
    Öhum tips om du glömt nåt... Mössa brukar vara bra ;-) En stor del av kroppsvärmen förloras ju genom huvudet.
    Halskrage/fuskpolo/scarf kan ju också vara bra Jag gillar fleecemodellen som knäpps med kardborre i nacken http://www.barniallt.se/nya/?mossor+071115135703

    Jag tror inte fina harry kommer bli retad för att han skulle se annorlunda ut. Titta på vilket gruppfoto som helst. Alla är olika!

    "Ingen är den andre lik o vem är då normal"
    KRAM

    SvaraRadera
  2. men jackan var ju snygg iallafall ;-)

    SvaraRadera
  3. Barn är barn det är vi vuxna som behöver lära oss hur man ska var och jag kan lova att han "bara" blir en i mängden. Kramar Vegbybon

    SvaraRadera
  4. Wow , vilken mannekäng. Värsta Cat Walk modellen! ;-)...
    Mormor

    SvaraRadera