måndag 2 januari 2012

Elvantar beställt!

Ja, så blev resultatet av dagens sjukhusbesök. Harrys små händer är nu mätta och vantar beställda. Smår vantar med elslingor i. Nu ska vi slippa se de små blå händerna nån mer gång denna vinter. Sen att jag lagt ner en hemskas massa onödiga pengar på andra vantar under tiden jag väntat blundar jag för. Nu hoppas jag bara att passformen på dessa vantar är toppen och att hans små nävar håller sig varma och fina.

Dagen för övrigt har varit bra. Harry var en riktig myskille imorses och vi låg i soffan och kollade på Disney junior i över en timma, jag slumrade...

När vi kom hem i eftermiddags imponerade han dock inte riktigt lika mycket. Han var så snäll att han hade hämtat ett aket med typ minidigestive och hällt ut i vardagsrummet och sen mosat de små kexen så fint. Efter det gick han vidare mot hallen där han lyckades med att hälla ut sin minimax både på mattan och i väl valda skor.

Allt detta på under fem minuter medans jag plockade ur diskmaskinen...

För att avsluta kvällen på topp började han rita med en penna på teven, som tur var hade den lock så det blev inget märke men när jag tog den så blev lilleman arg och tog istllet playstation kontrollen och började banka på teven. Då tog tålamodet slut och rösten höjdes. Harry grät falska tårar och tittade under lugg tills jag kramade honom igen...

Det är han och hans pappa som kan det där. Jag kan bli helt vansinnig på dem men det varar inte länge för det är omöjligt att hålla kvar vid den känslan.

Harry kände iallafall att han behövde lite kärlek ikväll för efter jag lagt honom så tog det en kvart sen så kom han tassande och kröp upp i min famn och somnade där. Gosigaste lilla undret. Älskar det lilla livet mer än livet självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar