söndag 15 januari 2012

Magsjukan kom och gick...

Så då var det dags för årets första magsjuka. Elva dagar in på det nya året slog den till. Det var en liten ömklig kille som låg och gnydde i natten för att till slut halv sex på morgonen klättra ur sängen och snyftandes ställa sig jämte mig och gny "mamma mamma" och sen kom tårarna samtidigt som ulkningarna och kräket. Efter var det en liten nakenfis som kurade ihop sig i mitt knä och mådde inte bra. Daniel gick upp med honom och tog de första timmarna och hann med att byta ett antal blöjor om man säger så.

Harry fick sova ute sen en stund och det var skönt. Diarrén forstatte under dagen men efter klockan fyra så blev det lugnt och då äntligen kissade han lite med. Hade han inte gjort det så hade vi åkt in då tror jag.

Lillprinsen somnade redan halv sex i min famn. En hård dag. Imorses vaknade han dock redan klockan sex och det var ju inte heller så roligt. Han gick upp själv och snälla Daniel masade sig upp strax efter. Jag fick sova, jag hade Harry hela natten då han var orolig och hungrig.

Idag har vi slumrat i soffan käkat lite potatismos och korv och tagit en promenad. Harry sover nu ute i vagnen, Daniel är och tränar och jag jobbar, surfar och bloggar. Ordningen är återställd.

Imorgon är det antagligen jag som ska stanna hemma med Harry för jag tror att det är en 48 timmars gräns med förskola och magsjuka? Ska ringa imorgon bitti. Tråkigt för jag behöver verkligen jobba imorgon egentligen. Håller på att starta upp ett arbete om Selma Lageflöf och jag tycker det är så himla roligt!

Men att vara hemma och mysa med min lilla prins är inte helt fel det heller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar