tisdag 10 januari 2012

Hmm....jag har en liten gangster

Min lilla prins är inte alltid en prins vill jag säga. Idag är han mest en gangster. Han har börjat med att göra illvrål i falsett och sen skratta åt alla andras reaktion. Det skär i öronen hos både oss och hos personal och barn på förskola. Hur ska jag få honom sluta med detta har jag inte kommit på än men det känns som om jag behöver hitta en lösning.

En annan dålig ovana han har lagt sig till med är att bita i saker, både flaskor, leksaker och människor. Detta ogillas skarpt. Idag bet han en i personalen på förskolan i sxeln efter att hon bytt blöja på honom. Han brukar kramas när man ställer honom upp men det här bitandet måste jag få bukt med pronto. vad gör man? Jag sägeråt honom med skarp röst, då gråter han och skäms men han gör ju ändå om det...

Jag har sagt till personalen att de också får markera ordentligt när han håller på med sådana här dumheter...grrr...

Slutgnällt för idag. Jag ska avsluta med något roligt och det är att Harry har nu besämt sina rutiner på förskolan och det är att han ger mig en stor puss på munnen när jag lämnar honom på morgonen, efter det så vinkar han och går. Det känns så himla bra! När jag hämtar honom på eftermiddagen kommer han springade med en kram och en puss och sen ska han hem fort som attan...och fortfarande superglad, vinkar hej då åt personalen och knattar iväg...

Glöm inte bort att skänka en slant till vårt insalmingshjärta. Förra året drog vi ihop 1260 kronor och det hoppas jag verkligen att vi slår under februari månad. Då kommer även de goda hjärtebarnsbakelserna och nyhet för i år vaniljhjärtan.

Men kom igen nu...sms:a.....

3 kommentarer:

  1. Vi hade oxå en bitperiod här hemma, det var skarp röst o se arg ut, blev samma reaktion som hos Harry. Han fortsatte någon vecka och sen var det bra, och vips, efter det pluppade det upp en kindtand..igen.

    Kan det vara något sådant? Att det kliar i munnen och han inte kan kontrollera det riktigt?

    Underbart när det funkar på förskolan. Det är som bomull för mammahjärtat :)

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Visst är det underbart att det funkar!
      Harry har fått alla sina tänder men de kanske inte har vuxit färdigt riktigt....hoppas att han slutar upp med dessa dumheter snart iaf...

      Radera
  2. det är väl en period som allt annat då :)
    Vi väntar på de sista tänderna här nämligen o nu bits han som F.N rent ut sagt, på allt! Tog ett bett i min överarm, i gäddhänget, skönt! ;)

    SvaraRadera