måndag 23 januari 2012

Förskolan- vilken lycka!

Harry var åter tillbaka på förskolan idag....efter ett noggrant övervägande. Personalen ringde klockan sju och talade om att ett barn och en personal fått magsjuka igår. Oj, vad det blev svårt att bestämma sig. Rent logiskt så skulle ju de smittats tidigast i fredags om smittan kom från förskolan och då var inte Harry där...och barn som var där borde blivit sjuka, så vi åkte.

Jag bad dem ringa om det var något barn som visade symtom men det var ingen som blivit dålig under dagen och det var skönt.

När Harry kom till förskolan var han överlycklig, hans kompis kom och mötte honom och de sprang emot varandra höll händer och dansade, så glada var de att träffas efter att Harry varit hemma länge. Han hann knappt säga hej då. En snabb kram och puss sen skulle han och kompisen gå och kolla på snöslungan utanför fönstret och då hade verkligen inte Harry tid för mig.

Det är så himla härligt att få lämna ett glatt barn, då går jag till jobbet och mår gott. Men höjdpunkten på dagen är ändå att få hämta honom. Han springer och slänger sig om halsen och steppar nästan...och sen är det bråttom, bråttom hem!

Finaste prinsen det har jag! Och ett litet matvrak nu efter magsjukan också....fyra flaskor per natt sen i lördags och han hade ätit bra på förskolan idag också! Yes!

En vecka utan mat, knappt tillräckligt för att kissa har äntligen vänt till att matlusten har kommit. Jag hoppas det håller i sig! Sen hoppas jag att han börjar äta riktiga portioner så han kan sluta äta på natten men det är ett mer långsiktigt mål, på en sådär tre-fyra år...

Jag är iaf glad idag, tack fina förskolan för att min son mår bra och är så lycklig när han får komma dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar