måndag 16 januari 2012

Magsjukan kom och gick....och kom tillbaka igen

Fatta dumma magsjuka att du inte är välkommen i vårt hus. Harry får inte gå till förskolan men han verkade pigg imorses och det var 40 timmar sedan senaste diarré så jag lämnade honom hos hans farmor som var så snäll att hon tog honom så jag kunde ge mig iväg till mina elever.

Jag trodde att han var ok men tydligen inte. När jag kom för att hämta honom så hade svärmor haft fullt upp med Harrys magsjuka som blossat upp igen. Han hade varit ganska trött under dagen men piggnade till en stund när jag kom för att hämta honom. Nu har han inte bajsat en gång så jag hoppas återigen på att det är överspelat nu. Ikväll har jag hafte en tött och blå kille uppkurad i famnen. Det tar på kroppen att inte få behålla vätskan. Jag hoppas verkligen att han äter ordentligt i natt. Han har iaf kissat så jag tror han klarar sig men det återstår att se.

Jag ska vara hemma mestadelen av dagen imorgon. Min käre far kommer hit och passar prinsen en liten stund så jag kan åka in och ha en föreläsningslektion för mina juveler...vill inte att de ska hamna efter.

Jag har insett att det är svårt att vara lärare och småbarnsförälder, speciellt när barnet ständigt blir sjukt eller har sjukhusbesök inplanerade stup i kvarten.

Jag tror vi har fem besök till i januari att klara av och då har vi redan vart i väg nån dag....sen kommer operation i februari-mars som han ska vara hemma från förskolan innan för att vara smittfri och frisk...

Daniel kommer att få dra ett tungt lass för jag känner att jag inte kan vara borta hur mycket som helst från jobbet.

Nu har jag dåligt samvete åt båda håll. Dåligt samvete för att jag inte är hemma med Harry, dåligt samvete för att mina elever ska få vikarie och att deras tid inte används effektivt. Dåligt samvete för att jag får mina föräldrar till att passa Harry när jag borde göra det isället. Jag vet inte in eller ut men jag tror att det kommer bli lättare när Daniel jobbar hemma igen och inte är borta lika mycket.

Nu önskar jag bara att Harry är piggelin imorgon och att han kan gå till sin älskade förskola på torsdag så han iallafall får en dag där denna veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar