söndag 14 februari 2010

Kära hjärtans!

Jag har träffat många fina hjärtan de senaste dagarna. I fredags åkte jag in till jobbet. Jag startade med att träffa min klass för lite skidåkning på morgonen. Åh, vad roligt det var att ses, massa goa kramar fick jag med! De fick mig på ett riktigt bra humör, så mycket hade jag inte skrattat på länge. Jag är lite osäker om vi har några framtida skidstjärnor i klassen men en hel del talang fanns det iaf ;)!!!

Efter skidåkningen åkte jag ner till jobbet och det var nästan så att knäna skakade innan jag klev in i personalrummet. Jag hade inte behövt oroa mig det minsta! Träffade mina fantastiska kollegor och det var som om man inte varit borta en dag. Det är en sådan härlig stämning på mitt jobb och det var skönt att sitta där och umgås. Många goa välkomst och ta hand om dig kramar blev det och jag funderar starkt på att försöka åka in om någon vecka igen. Då kanske jag till och med vågar gå ut i skolan och gå till mitt arbetsrum...

I fredags tittade vi på Let's dance med goda vänner. Deras fyraåring hade längat hela dagen efter att få titta på programmet men i vanlig ordning somnade hon kvart i åtta och gick miste om tillställningen, stackarn. Lördagen spenderades på IKEA med samma vänner, trevligt men tröttsamt med mycket folk. Jag som i vanliga fall kan gå i affärer hur länge som helst orkade inte ens tänka på gå in i några andra butiker efter vi var klara på IKEA. Vi som måste köpa en hjälmmössa till killen. Jag får ta tag i det nu i veckan istället.

I dag har jag fått en jättefin tulpanbukett med hjärtepins i från min mamma och Daniels mamma kom med hjärtebarnsbakelser! Fint att få presenter med eftertanke!!! Tack så väldigt mycket!!!

I veckan som kommer ska jag kontakta kuratorn på Drottning Silvias och även kolla upp om vi kan boka in en tid för att gå igenom förlossningen. Jag förstå inte hur nära det är nu!!! Idag har jag gått in i v 36, alltså om en vecka räknas bebisen som färdig.....nu börjar det bli nervöst. Jag är inte trött på att vara gravid än! Han får gärna stanna inne ett bra tag till...

På torsdag ska jag försöka överleva ett besök på djurparken, det kan bli skoj. Vi är tre vuxna och sex barn. Jag tar med mig Daniels tioåriga lillasyster så har jag också ett barn med mig :)

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också till djurparken!

    SvaraRadera
  2. Hej!Här har du en hjärtebarns pappa som följer din blogg. Hittade den via frejas blogg. Vi fick en dotter för 2½ årsedan som hade hjärtfel och de visste vi inte om. Om du vill prata så är det bara att höra av sig
    johan_claesson5@hotmail.com

    SvaraRadera