tisdag 2 februari 2010

Vad jag saknar mitt jobb....

Idag har jag varit på Ica, stort men trevligt!

Min fina Marie har varit här i kväll och vi har pratat om allt möjligt trevligt, roligt. Jag kallar henne min länk till omvärlden. Vi pratade om skolan och planerade lite. Jag saknar mitt jobb och eleverna så himla mycket. Jag vet att jag inte klarar av att jobba med dessa kontroller och hur jag själv mår, men som jag saknar det! Vi pratade om grammatik ikväll, om olika böcker och hur man kan jobba med det och jag är så avundsjuk på Marie som gör det nu och träffar alla härliga ungar varje dag.

Det är inte alla som hittar ett yrke eller en arbetsplats som man känner att man aldrig vara ifrån men det har jag gjort. I det är jag lyckligt lottad. Det gör det ännu värre att gå hemma nu...

Vad som händer övrigt i vackan är att hela torsdagen skall spenderas på Östra sjukhuset och Drottning Silvias barnsjukhus, vi håller tummarna för att allt ska gå bra då. Jag är nu i vecka 34 och kontrollerna kommer att ligga tätare och tätare. Hoppas på bra väglag framöver, att ligga och köra till Göteborg i massa snö är inte det roligaste jag kan tänka mig att hitta på...

2 kommentarer:

  1. aw.. vi saknar dig med! Ingen 9H utan lisa och marie! Hoppas allt gåt bra ! ALLA hälsar! kram Rebecka i din lilla klass 9H

    SvaraRadera
  2. Säger som Rebecka, vi saknar dig med Lisa! Hoppas allt går bra nu, så vi får se dig i vår igen :) Håller tummarna för fullt för dig! Kram Charlotte

    SvaraRadera