tisdag 2 februari 2010

Pissig, jäkla dag...

Kan inte sluta gråta idag...pissig jäkla skitdag när man inte orkar någonting. Daniel har tapetserat färdig rummet och jag har ringt om att få hämta barnvagnen. Det är nu man ska börja räkna ner, längta, gå på föräldragrupp. Men inte vi. Jag sitter istället hemma i soffan och gråter och vet inte vad jag ta mig till. Jag vill också ha ett friskt barn! Jag vill också få åka hem från BB i en lycklig liten föräldrabubla och bara få ägna all min tid åt det mirakel som skett. Vad kommer att hända? Kan inte bara tårarna sluta rinna och torka ut...

Orkar inte vara positiv och stark idag, orkar ingenting. Vill bara sova och vakna en annan dag. Ta en timma i taget, fortsätt att andas, fortsätt att hoppas. Små ord och handlingar som ibland kan tyckas oövervinniliga...pissdag idag.

1 kommentar:

  1. oj vart ska jag börja?

    Känner att "jag som är gammal i gemet" vill ta er under mina vingar och hjälpa till! Tror faktiskt att jag kan göra detta också. När jag tänker på att ni ska ner till Östra sjukhuset så blir jag nästan lite avundsjuk (hur knäppt det än låter) vi älskar verkligen det stället och bodde där i över 8 månader.

    De är så otroligt skickliga och man är verkligen på det rätta stället för att få den bästa hjälpen.

    Vi har under vår tid träffat många familjer med barn i olika åldrar som haft HLHS och andra barn med andra hjärtfel som de gör ett enkammarhjärta av också.

    Först var det tal om att Freja också skulle få ett enkammarhjärta men ¨så blev inte fallet.

    Känner igen mig så i det du skriver. Man bara gråter och gråter men tänk på att "efter regn kommer det faktiskt solsken igen" Jag lovar, även om allt känns piss just nu.

    Du får JÄTTEgärna höra av dig. Jag kan förbereda dig på olika sätt så det känns bättre inför hela karusellen det lovar jag. Maila josefinebloom@hotmail.com eller ring 0735316104.

    HA det så bra och ta hand om varann!
    kram

    SvaraRadera