tisdag 9 februari 2010

Skön tisdag

Idag har jag haft besök av fina flickorna och en liten kille. Mysigt! Vi har käkat, fikat och pratat en massa. Så skönt att skingra tankarna och bara babbla på om allt mellan himmel och jord.

Jag fick även hem mitt fina tyg som jag beställt från Sandbergs Tindra svart =), nu ska det bli gardiner till bebben. Måste dock lämna in det till en sömmerska eftersom jag är högst obegåvad med symaskinen. Fick med nöd och näppe en svaaag trea i syslöjd, farmor var helt förstörd över hur talanglös jag var med sömnader av alla de slag....
Som kompensation ska jag nu försöka mig på att sticka lite. Jag tänker om jag börjar sticka en mössa nu så är den kanske klar till nästa vinter, eller??

Fick även papper från försäkringskassan idag, det är en riktig djungel det där...men jag har nog lyckats lösa de flesta frågorna nu med hjälp av en handläggare i telefon...Det är svårt att formulera exakt hur dålig man mår, eller hur sjuk bebisen är och exakt hur det påverkar mig på jobbet...men men nu är det klart! Bara att posta imorgon och sen får vi se vad som händer...

1 kommentar:

  1. Hittade hit via Josefines blogg. Jag vill bara berätta att vi finns där ute vi som har gått igenom samma sak som ni gör just nu. Vi fick reda på att vår lille söte son skulle födas med missbildningen blåsextrofi(urinblåsan sitter utanför kroppen) Vi fick tillbringa många timmar i Göteborg innan dagen då han föddes. Men sen har vårat liv varit fyllt av mer glädje en sorg. Skulle aldrig någonsin önska mig något annat barn. Han är så underbar. Läs gärna vår blogg som jag började skriva under vår tid på drottningsilvias och Ronald Mc donald. Kram och lycka till med allt!

    SvaraRadera