lördag 27 februari 2010

Packning och andra lördagsbestyr...

Imorgon går jag in i vecka 38. Väskorna skall packas och lastas in i bilen. Nerverna har börjat ge sig tillkänna. Det känns lite som resfeber, jag nojar mig för att glömma saker samtidigt som jag nu vill bli färdig med förberedelserna.

Igår var det tjejmiddag vi var sex personer varav tre gravida och de andra tre är redan mammor dessutom är en barnmorskan. Gissa om det blev en hel del barn- och förlossningsprat... Då kan man inte låta bli att längta och se fram emot att det sätter igång. När jag gick och la mig i natt så kände jag att det skulle kunna få sätta igång närsomhelst för jag var rätt laddad. När jag vaknade imorses helt slut tänkte jag att vilken himla tur att det inte hade gjort det! Ingen väska klar, inte tvättat och packat allt, inte lämnat nycklar till alla som ska ha det osv....dags att sätta fart nu!

Som tur är ska jag få hjälp på fredag att kolla igenom vad jag missat och vad som är oödigt! Ovärderligt med hjälp, för jag är sååå ostrukturerad!

Idag blir det handling, packning, SKRÄPMAT och melodifestivalen! Jag har längtat efter skräpmat heela veckan, mumma!!!

3 kommentarer:

  1. Jag tror nog att du har fått med det mesta till er båda! Men jag hjälpe er så gärna! vi ses på fredag!

    SvaraRadera
  2. Äsch , är väl inte hela världen om du glömmer nåt ! Vi är nog många som vill komma och hälsa på och som kan ta med sig sånt som du behöver ... Ta det bara lugnt o försök att koppla av , allt löser sig :=)
    Kram /mamma

    SvaraRadera
  3. det va ju tur man inte va med i fredags då..

    kram fia

    SvaraRadera