torsdag 25 november 2010

40 graders feber och synagissprutor i låren...

Ja roligare saker kan man ha för sig. Det senaste dygnet har inte varit det allra bästa för lille Harry. Igår stack febern iväg till 40 grader. Jag var inte direkt orolig för jag tänkte att det var tänderna. Jag ringde ändå in till sjukhuset för att kolla om han kunde ta influensasprutan och synagisen fast han hade feber. Det gick inte ta influensavaccinet så det får vi göra nästa vecka.

Men att Harry hade feber var tydligen allvarligare än vad jag trodde för läkaren vill lägga in oss direkt. Jag var inte lika pigg på att sätta mig i bilen för att spendera natten på sjukhus så vi kom överens om att stanna hemma mot att vi kollade poxen och så satte vi sond för att kunna ge extra vätska och alvedon under natten och sen ringde jag in kl 7 imorse. Då mådde Harry mycket bättre och var feberfri, en ny tand hade sprucik igenom så vi åkte och tog de hemska synagissprutorna.

Tydligen ska synagis göra väldigt ont och sprutorna tar ganska lång tid att ge. Ont gjorde det nog för Harry visade vilken lungkapacitet han hade. Som tur var gick det över ganska fort och när han sedan fick leka så var allt frid och fröjd. Höjdpunkten på dagen var att en annan liten HLHS-kille med fanilj var där. Grabbarna fick busa lite ihop och det gillar dem, myspys!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar