torsdag 11 november 2010

Hej kompis, det går bra nu....

Idag var första gången i Harrys liv som han åt två tredjedelar av sin dygnsmängd i vaket tillstånd!! Han kommer tillochmed att gå plus idag för nu matar jag honom i sömnen. 420 ml minus tre kräkningar har han ätit i vaket tillstånd. Det har aldrig tidigare hänt. Jag ropar inte hej...men attans vad glad jag blev!

Jag är sååå trött och sliten nu att det är en smärre pärs att gå upp varje dag men det är sådana här saker som sätter guldkant på tillvaron. Jag älskar min lilla kämpe, han är så stolt över sig själv när han klarar av att äta och när han ser hur glad jag blir.

Nu ska jag fortsätta mata älsklingen och hålla tummarna att jag kommer i säng innan klockan ett för det vet jag inte när det hände senast...

Imorgon kanske blir dagen han sväljer mat eller majskrok eller vad som helst som går att äta utan att kräkas....vad som helst kan hända. Den som lever får se, som man brukar säga.

Godnatt mina fina!

2 kommentarer:

  1. Jiiippi!!!!!! Jag riktigt känner med dig, lyckan att barnet äter...! Alice har ätit middag 2 dagar i rad, ja, fast då menar jag en liten mängd makaroner (mindre än vad en 6 månaders bäbis äter), men för henne var det massor! Man blir så barnsligt lycklig, av det lilla. Men det är viktigt att komma ihåg att det kommer bakslag, var beredd annars blir besvikelsen för stor. Men sedan brukar det gå åt rätt håll igen, så man får ALDRIG ge upp. En dag i taget, så hankar vi oss fram i tillvaron, en tillvaro som är så speciell och så mycket värd så det är svårt att förstå! Underbara ungar som kan göra oss så lyckliga <3 Kram från Annika o Alice

    SvaraRadera
  2. Tjusigt! Var beredd på bakslag men jag gissar på att det är nu det vänder...

    SvaraRadera