lördag 20 november 2010

Igår var en bra dag

Harry käkade bra. Nästan hela dygnsmängden i vaket tillstånd. Eller rättare sagt mer än sin minimimängd om 600ml men han kräktes några gånger så han fick i sig runt 530 ml och sen åt han 160 ml när han sov. Yay....men idag småkräks han lite till och från...

Igår insåg jag även att min kille har blivit stor när jag fick ett kort på min kära väns helt nya söta bebis. Harry är ingen bebis längre med sina 7,6 kg och 72 cm...Nu har en ny liten prinsessa fötts som är så söt och har fått överta bebisrollen i bekantskapskretsen!

3 kommentarer:

  1. Hej
    Hur matar du när han sover?

    kram

    SvaraRadera
  2. Upp och ner och fram och tillbaka. Skönt iallafall att det slinker in lite mat nu igen :0)

    Visst blir de jättestora fort när man träffar bebisar, vet när vi fått LillMucklan och Prinsessan och pappa kom och hämtade oss. Nästan så man undrade om hon växt över natten :0)

    SvaraRadera
  3. Hej Hannsu!

    Han tar flaskan i sömnen och äter på ren instinkt. Då är det inga problem att mata runt 160ml. Jag lkyfter upp honom och så rapar han i sömnen. Det är vårt "säkra kort" ju mindre han äter på dagen desto mer får vi ge honom i sömnen. Så då är det vår nattsömn som ryker. Men han kräks i princip aldrig då och det skönt.

    SvaraRadera