fredag 15 januari 2010

En liten ljusglimt i mörkret...

Igår var en bra dag. Vi fick besked på snabbanalysen från fostervattensprovet....

NORMALA KROMOSOMER 13, 18 och 21!!


Vad ska jag säga, vi blev såå glada! Det betyder att vår lille guldklimp fortfarande är med i matchen! Kromosomerna 13, 18 är bland de allvarligaste avvikelserna man kan ha och då bedöms barnet inte vara livsdugligt. Kromosom 21 är Downs syndrom och det går ju bra att leva med men inte säkert att det var så lätt i kombination med hjärtfelet...

Nu hoppas vi bara att resten av analysen är lika positiv!!!

Sedan var även min söta vän Terez här, hon hann inte ens få av sig jackan innan jag stod i tårar. Har inte orkat träffa folk än men tog mod till mig och frågade om hon ville komma ut en sväng. Det ville hon och det var så skönt att ha henne här! Första dagen som jag klarade flera timmar uan att gråta. Vi pratade om vår bebbe och allt det jobbiga men jag kände att jag hade det under kontroll just då. Härligt att ha kontroll över sina känslor i allafall för en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar