torsdag 28 januari 2010

MVC och magsjuka...

Igår var vi på MVC för att lyssna på lillens hjärtljud och se till så att magen växer som den ska.

Hjärtljuden var som vanligt bra 140 slag i minuten, och växer gör jag med.
Vi ska inte gå någon föräldrakurs för det känns inte aktuellt att sitta och prata med andra förväntansfulla föräldrar som kommer att få friska barn att ta med sig hem från BB.

Istället har vi fått låna några filmer som vi ska titta på och sen får vi egen böräldrakurs med barnmorskan.

Jag erbjöd barnmorskan att göra ett nytt ultraljud så de kan få se hur hjärtfelet ser ut. Han var väldigt tacksam över att få chansen att se och lära sig känna igen felet. Jag tycker det är viktigt att kunna hjälpa dem med, för då kanske han kan känna igen det här syndromet nästa gång.

Jag har läst mycket om HLHS nu och om de upptäcker det i tid erbjuds man abort, har läst om flera som gjort abort pga av HLHS. Jag skulle inte kunna klara av ta bort ett barn pga av det, finns det hopp så håller vi fast vid det.

Nu börjar väntan på provresultaten bli låång, men om mindre än en vecka nu så vet vi!

Om inte det här var nog så har jag fått magsjuka! Fy, det är det värsta som finns! Jag fattar inte, jag som inte ens har träffat folk, varför blir jag sjuk? Det värsta är att nu kanske jag har smittat vidare när jag var inne i stan igår för jag blev inte sjuk förrän igår kväll...Har haft en helvetesnatt! daniel var orolig att förlossningen skulle sätta igång så han har inte sovit han heller. Han har varit så snäll och servat mig med resorb, saft, vatten och nyponsoppa. Allt för att förhindra vätskebrist. Han läste på nätet att om jag får vätskebrist påverkar det bebisens syresättning och det är det sista jag vill nu.

Jag har försökt att puffa lite på killen idag för att kolla om han är pigg eller inte, just nu verkar han sova gott men jag fick lite respons innan idag så han är nog ok!

Jag känner mig bra nu igen, men jag sätter mig själv i karantän i 48 timmar för det är väl så länge som man smittar eller? Så om jag har mått "bra" sedan i morses så borde jag kunna träffa folk på lördag/söndag igen?

2 kommentarer:

  1. Puffa lite åt mig me...eller sätt på lite bra musik så vaknar han nog =) Han måste ju lära sig i tid....KRAM

    SvaraRadera
  2. Skönt att du mår bättre! Vet hur jobbigt kombinationen magsjuka-bäbismage är!
    Vilka fina kort på lillen!! Helt otroligt vilken teknik det finns nu för tiden! Han är jättesöt! Jonas tyckte han såg ut att vara lik dej...=)Kram

    SvaraRadera