tisdag 19 januari 2010

Väntar på att tröttheten ska ta över...

Vill sova nu, inte tänka mer.

Daniel ringde innan för att hälsa till lillkillen att han skulle sköta sig och bygga upp mycket styrka nu. Jag tror han lyssnade, för han har sparkat och hållt igång hela kvällen nu. Bra jobbat! Daniel ville försäkra sig om att jag inte glömde bort att prata med lillen, svårt att glömma någon som bor i ens kropp och upptar ens tankar mesta delen av dygnet.

Jag har börjat sjunga vaggvisor med min ootroooligt ljuva stämma (läs; tondöv i falsett). Det lugnar både mig och lillen. Reportoaren består för tillfället av Byssan lull, Trollmors vaggvisa och Vem kan segla förutan vind...

Nu vill jag att den stora tröttheten ska komma och kraftfullt slå undan mina tankar och skänka mig en lång, djup, helst drömlös sömn...

Jag längtar efter min bebis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar