måndag 27 december 2010

Status

Vi har överlevt julhelgen. Många fina klappar blev det och vi är alla nöjda och glada. Harry har dock inte mått helt bra. Julafton gick bra, han åt lite dåligt. På juldagen åt han ok hela förmiddagen men på kvällen gick det sämre. Annandagen var han trött och tagen. Han hade haft diarré sedan juldagen. Vi satte sond men det resulterade bara i kräkningar. Sega slemmiga kräkningar som vi nästan fick dra ut ur munnen på honom. Lillplutten vad det var synd om honom då.

Jag ringde in till in sjukhuset och de tyckte vi skulle komma in. Sagt och gjort vi packade ihop oss och åkte in. När vi träffade läkaren flinade Harry upp sig ordentligt och då var det ju svårt att tro att han legat utslagen hela dagen...Vi hade sondat lite och han hade sovit så det var väl därför han fått en liten energikick...

Läkaren trodde iaf att Harry fått magsjuka eftersom han hade kräkts och haft diarré. Jag och Daniel håller inte med utan vi vet ju att han kräks slem av förkylningen och sonden. Diarrén är alla gånger pga pencillinet. Men, men det är svårt för en jourläkare att veta hur Harry är annars....Magsjuka eller inte, idag har han ätit lite bättre och är betydligt piggare och mindre slemmig och även bättre i magen.

Magen har ju en tendens att dels balla ur när det är kallt och när det är mycket omkring honom så med pencillin på det så är ddet inte konstigt att hans magen gjort uppror.

Jag ska göra en insats och ladda upp lite bilder tills imorgon så ni får se Harrys första jul!

Jag kan tala om att han har iaf noll respekt för granen för han tar fart med sin gåstol och sätter upp en hand framför ansiktet och för rätt igenom den....snällt barn?! Jag har hängt upp polkastänger i granen och dem demolerar han också...men men jag låter honom hållas. Det är ju roligt att han gillar julen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar