lördag 15 maj 2010

En liten reflektion över hur livet förändras...

För exakt ett år sedan satt jag i solen på Mosebackes uteservering på söder i Stockholm och sippade rosévin i solen tillsammans med fina vännerna Sofia och Jill. Idag torkade jag kaskadkräkningar från soffor och golv efter att Harry varit i farten. Lactulosen kom upp lika fort som den gick ner. Tröttsamt.

Då kände jag verkligen hur mycket mitt liv har ändrats på ett år. Missförstå mig inte jag älskar att vara mamma till min prins men det är stoor skilland på livet innan barn och livet efter...

Solen har varit framme idag och det hade inte varit helt fel att sitta på en uteservering med ett glas vin men istället klev jag omkring i mysbrallor...skärpning.

Nya tag imorgon då Harry ska träffa sin farbror med familj för första gången!

2 kommentarer:

  1. Följer eran "resa" med Harry på bloggen. Skönt att ni är hemma. Visst är det stor skillnad, innan man har barn och när man har barn, och skillnaden är så mycket större då man har ett hjärtebarn! Ett "friskt" barn kan man ju ta med sig ut på ett annat sätt, ett hjärtebarn ska ju sondmatas på vissa klockslag och ha medicin, kräks ner sig (kaskadkräkningar) mm + att föräldrarna redan är utmattade från vistelse på sjukhus, oro, operationer mm Vet precis hur drastisk skillnad det är! Får Harry Lactulos direkt i sonden? Jag gav våran hjärtetjej lactulos blandat med ersättningen i sonden, tror det är större chans att den stannar kvar då! :) Ni kämpar på så bra, "resan" är lång och upp & ner men det är det ju värt!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Säger som föregående, det är skillnad på innan man hade barn och efter, dessutom är det stor skillnad mellan att ha ett friskt och ett sjukt barn. Leos storebror är frisk så vi vet skillnaden!

    SvaraRadera