tisdag 25 maj 2010

Harry, min alldeles egna superhjälte!

Idag har vi spenderat dagen på sjukhuset och gått igenom hela lillprinsen. Han har varit så duktig och skött sig exemplariskt. En mindre incident bara när han kräktes under ultraljuset men annars gick allt som på en dans. Tyvärr var det krångel med boendet, Ronald var fullt, Orion var fullt, Apple var fullt så vi har hamnat på Hotel Winn. Det gör oss inget för här finns både jacuzzi och pool, båda ska få ett besök av mig imorgon bitti...

Vi kom till Göteborg vid nio imorses och blev inskrivna vid tio. Vi mätte och vägde prinsen. 59 centimeter lång och 5476g tung. Vi tog blodtryck och EKG sedan fick han en infart i handen. Sköterskan ville emla honom men det satte jag stopp för. Jag vill inte att de ska sticka sönder honom i onödan och emlar man honom försvinner kärlen och det blir aldrig bra. Nu fick han istället socker och pvk:n gick in på första sticket. Han skötte sig fantastiskt bra!



Efter lunch var det dags för en CT-röntgen. Harry sov redan men fick ändå lite Dormicum och efter det var han lugn som en filbunke hela eftermiddagen.







Goda nyheter, klaffarna verkar inte läcka såpass att han behöver ny medicin, alltså får vi antagligen åka hem imorgon =)Dock var det en del förträngningar i shunten som vi fick ny medicin för att få bort. Imorgon ska vi få reda på hur röntgen gick. Ser det bra ut blir det hemgång. Håller tummar och tår för det!

Dagen avslutades med en mysig fika vid Röda Sten tillsammans med Fia och Ellinor. Mysigt, mysigt!



Nu ska vi sova, Harry får sova jämte mig inatt...JAg är så glad att han är hos oss och vill inte släppa honom ifrån mig...

3 kommentarer:

  1. Hållr mina tummar och tår för er med, hoppas att allt ser fint ut och att ni får komma he igen =) Kram

    SvaraRadera
  2. Ååååå vad härligt att läsa blir mycket glad för er skull håller tummarna att ni får komma hem idag.Kramar från Vegbybon

    SvaraRadera
  3. Åhh, han e nog allas vår superhjälte !! ;)
    Harry boy får nog hädanefter finna sig i att bli kallad Lucky Luke -passar väl bra för Harry Lukas ;D)))
    Ha det så jättebra o ge den lille sötnosen en kram från mormor
    Hoppas ni haft tid att nyttja Spa´t

    SvaraRadera